המלחמה במזרח אירופה: ייתכן שהכוחות הרוסים יוכלו לשמור על כושר לחימה מלא עוד עשרה עד 14 ימים בלבד, כך ציינו אמש (שני) מקורות הגנה בכירים בבריטניה. לדברי הגורמים, לאחר מכן הצבא הרוסי ייאבק להחזיק את הקרקע שכבר כבשו מידי כוחות אוקראינים. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

המקורות הוסיפו כי הצבא הרוסי יגיע ל"נקודת השיא" בעוד שבועיים, ואחריה "עוצמת ההתנגדות של אוקראינה עשויה להיות גדולה יותר מהכוח התוקף". עוד צוין כי ההתקדמות ברחבי אוקראינה כבר נעצרה מכיוון שכוח האדם של מוסקבה אוזל.

הנשיא וולודימיר זלנסקי הדהד את האופטימיות הזו בנאומו הבוקר לעם האוקראיני, בו טען כי צבאו ממשיך להסב "אבידות הרסניות לחיילים הרוסים".

"בקרוב מספר המסוקים של רוסיה שהופלו יגיע למאות. הם כבר איבדו 80 מטוסי קרב, מאות טנקים ועוד אלפי יחידות ציוד. תוך 19 ימים, הצבא הרוסי הפסיד יותר באוקראינה מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם ושנים בצ'צ'ניה", הוסיף.

לצד זאת, בעוד הפלישה מדשדשת שיטות הלחימה של מוסקבה הופכות להיות אכזריות יותר, כאשר ערים נקלעות יותר ויותר לירי רקטות חסר הבחנה. קייב, הבירה, ספגה סבב נוסף של הפצצות באזורי מגורים הבוקר אולם לא היה נתון מיידי על נפגעים.