בימים בהם ולדימיר פוטין הורה על פלישה לאוקראינה ותקף אותה באכזריות, כבר כמעט ואין פיסת מידע על העריץ הרוסי שלא התפרסמה.  ועדיין, חקרנו ומצאנו עוד מספר פרטים שככל הנראה מעולם לא ידעתם או תיארתם לעצמכם שיכולים להעיד על נשיא רוסיה, ואין לנו ספק שתהיו בהלם מהפרטים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

1. פוטין הוא הבן השלישי של הוריו, אך היחיד ששרד
הנשיא הרוסי אמנם לא מדבר על זה הרבה, אך משפחתו ספגה כמה אבדות קשות. לפני ומהלך המצור הקשה שהתקיים בשנות ה-50 על לנינגרד, להוריו של פוטין היו שני בנים. 

אחד הבנים מצא את מותו כבר בבית הילדים בתור יילוד, ואילו השני נלקח מהוריו במטרה שיינצל מהזוועות. עד היום פוטין לא מצא את אחיו האבוד, וגם מיקום הקבר של האח המת לא ידוע לו. 

גם העריץ הרוסי היה פעם ילד שעושה שטויות (צילום: Getty images)
גם העריץ הרוסי היה פעם ילד שעושה שטויות (צילום: Getty images)

2. המופרע של הכיתה
על פי הדיווח של אתר החדשות New York times ולדימיר פוטין לא היה התלמיד הטוב שהיינו מניחים שהוא. מכריו משנים קודמות סיפרו כי פוטין הצעיר היה תלמיד בעייתי וטענו כי "התנהג בצורה לא טובה במהלך השיעורים, היה שר בכיתה ופטפט עם שאר התלמידים". אחת המורות סיפרה כי פוטין נהג "לזרוק מחקים על תלמידים" ואף נתפס מספר פעמים כשהוא מעביר פתקים לחבריו לכיתה. 

3. חגורה שחורה 
כשהיה בן 11, ולפני שהפנה את תשומת ליבו לאומנות הלחימה הרוסית סמבו, פוטין התאמן והתחרה בג'ודו. בעברו הוא זכה בתחרויות בשני ענפי הספורט בלנינגרד ובשנת 2018 זכה בדן השמיני בחגורה שחורה. עם זאת, עורך עיתון Lawfare, בנג'מין ויטס, ערער על מיומנות הלחימה של פוטין וקבע כי אין ראיות מוצקות המוכיחות את ביצועיו של הנשיא. 

פוטין הג'ודואיסט (צילום: רויטרס)
פוטין הג'ודואיסט (צילום: רויטרס)

4.  ג'ון לנון מתהפך בקברו
תאמינו או לא, אבל ולדימיר פוטין הקשוח והמאיים הוא מעריץ מושבע של להקת הביטלס ואף הצהיר על כך במהלך ראיון למגזין Times בו הצלם ניסה לשבור את הקרח ושאל אותו על השיר האהוב עליו. בתגובה פוטין הצהיר: "השיר שאני הכי אוהב הוא Yesterday, אני כל כך אוהב את הביטלס!". 

5. איחור אופנתי
על פי הדיווחים, ולדימיר פוטין הוא מאחר כרוני, אפילו לכמה מהפגישות הכי חשובות שקיים בעולם. לדוגמה, פעם אחת כשפגש את האפיפיור הוא איחר בשעה שלמה, ואילו כשפגש את ג'ון קארי בשנת 2012 הוא גרם לו לחכות כמעט שלוש שעות לפני שהופיע! אפילו המלכה אליזבת' נאלצה להמתין לנשיא רוסיה. השמועות מספרות כי לא מדובר רק בהרגל מגונה, אלא בטקטיקה של ממש היוצרת תחושה אצל הצד השני לפיה הוא בעל הכוח. 

על 150 קמ''ש במשך כשבע שעות (צילום: Getty images)
על 150 קמ''ש במשך כשבע שעות (צילום: Getty images)

6. נהג מרוצים
בשנת 2010 פוטין הכיר את תחום מרוצי המכוניות והחליט לרכוש לעצמו מכונית מירוץ צהובה. אהבתו לתחום גרמה לו להשתתף מספר פעמים בתחרויות פורמולה 1, ומספרים כי באחת הפעמים הוא נסע במשך כשבע שעות במהירות של 150 קמ"ש. 

בנוסף, פוטין רכש לעצמו קסדה מיוחדת עליה הופיעו כל הסמלים הלאומיים של רוסיה ואת דגל המדינה.