נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו הצהיר היום (שלישי) כי כוחות הביטחון הבלארוסיים יירטו טיל שנורה לעבר המדינה משטח אוקראינה ביום ראשון. בהצהרתו לאזרחים אמר לוקשנקו כי "הזהרתי שיגררו אותנו למבצע באוקראינה. אמרתי שיגררו אותנו לשם". 

לטענת הנשיא הבלארוסי, הטיל האוקראיני יורט בהצלחה בעזרת שיתוף פעולה עם הרוסים וכעת הריסותיו נמצאות באזור ליד העיר פריפיאט. "לא מדובר באירוע מזויף, פשוט החלטנו לא לדבר עליו אז. היינו צריכים לוודא קודם מה קורה. הם רוצים להפציץ את בלארוס בעזרת טילים? זה לא יקרה, הטילים לא יגיעו עד אלינו. אבל צריך לשאול - מדוע זה קורה? זה קורה כדי להתניע אותנו לפעולה, הם רוצים שנגיב. אבל אנחנו לא חסרי אחריות, אם נגיב, נעשה זאת בצורה הולמת, כרגע אנחנו עוד סבלניים", טען הנשיא בהצהרתו.

במקביל, אתר פוליטיקו ציטט את ולרי סחשצ'יק, סגן אלוף בדימוס בצבא בלארוס, ומפקד חטיבה מוטסת 38 לשעבר שבסיסה בעיר ברסט ליד הגבול עם אוקראינה, שאמר כי "הצבא הבלארוסי מעולם לא נלחם בשום מקום, הצבא אינו ערוך לסכסוכים חיצוניים. לוקשנקו רחוק מלהיות טיפש. הוא מבין שיש סיכון גדול שהצבא הבלארוסי לא יצליח, שיספוג אבדות קשות, ואז תומכיו האחרונים יכולים מאוד להתרחק ממנו - וזה יהיה אסון".

בנוסף, על פי סחשצי'ק, לוקשנקו ובלארוס כבר העניקו עזרה לא מועטה לרוסיה בלחימה: "הוא איפשר לכוחות רוסים לעבור דרך ארצו לצורך תרגילים צבאיים, ולאחר מכן לפתוח במתקפה באזור קייב. הרוסים משתמשים גם בכבישים ובמסילות הבלארוסיים כדי לתגבר את כוחות הפלישה שלהם, משגרים טילים ומטוסים משטח בלארוס, מטפלים בחיילים פצועים בבתי חולים בלארוסים ומשתמשים בחדרי מתים בלארוסים".