העיתונאית מרינה אובסיאניקובה, שהתפרצה אתמול לשידור החי של תוכנית החדשות הנצפית ביותר ברוסיה כדי להוקיע את המלחמה באוקראינה ונקנסה בסכום של 30 אלף רובל (כ-280 דולר), סיפרה ביציאה מבית המשפט על החוויה הקשה שעברה לאחר שנעצרה אמש. 

אובסיאניקובה אמרה ביציאה מבית המשפט: "זה היה יום קשה מאוד, נחקרתי ללא הפסקה במשך 14 שעות. לא נתנו לי ליצור קשר עם משפחתי ולא עם עורכי דין. תנו לי לנוח בבקשה".

העיתונאית מרינה אובסיאניקובה ביציאה מבית המשפט (צילום: רשתות חברתיות)

כאמור, בית המשפט ברוסיה הטיל עליה קנס בגובה 30 אלף רובל לאחר שמצא אותה אשמה ב"ארגון מחאה בלתי חוקית", כך דווח בתקשורת הרוסית. מוקדם יותר היום התפרסמה תמונתה של אובסיאניקובה ברשתות החברתיות לראשונה מאז נעצרה אמש. בתמונה היא נראית מחויכת לצד עורך דינה אנטון גשינסקי בבית המשפט, שם החלו נגדה ההליכים על "ארגון אירוע ציבורי ללא אישור".

המפגינה מרינה אובסיאניקובה בבית המשפט (צילום: רשתות חברתיות)
המפגינה מרינה אובסיאניקובה בבית המשפט (צילום: רשתות חברתיות)

אובסיאניקובה כזכור, הניפה שלט ועליו המילים "תעצרו את המלחמה! אל תאמינו לתעמולה" כשהיא קוראת בקול: "תעצרו את המלחמה! לא למלחמה!". אובסיאניקובה עבדה כעורכת בערוץ הראשון, ששידר את המהדורה שאליה התפרצה. הערוץ העביר את השידור לדיווח אחר מספר שניות לאחר שהופיעה על המסך. ההתפרצות של העורכת הצליחה להטריד לא מעט צופים ועובדים נוספים בערוץ הראשון.