מפקד פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית, גנרל קנת מקנזי, אמר הערב (שלישי) בפני ועדת הכוחות המזוינים של הסנטא האמריקאי כי בידי איראן יש יותר מ-3,000 טילים בליסטים מסוגים שונים, שיכולים להגיע גם לתל אביב. עוד ציין גנרל מקנזי כי הטילים עדיין לא יכולים להגיע לאירופה, אולם בשנים האחרונות בטהרן השקיעו מאמצים רבים ומשאבים בתוכנית הטילים כדי להגדיל את הטווח ולשפר את הדיוק. 

"בהתקפה על הבסיס האמריקאי בעין אל אסד בעיראק ב-2020 הטילים האיראנים פגעו בדיוק של כמה עשרות מטרים. היכולת הבליסטית האיראנית מהווה איום קיומי לביטחון של כל מדינה באזור, כולל שותפינו הקרובים", אמר והוסיף כי איראן היא עדין האיום הגדול ביותר על האינטרסים האמריקאים ועל הביטחון מזרח התיכון וכי היא הגבירה את התקיפות גם נגד סעודיה ואיחוד האמירויות דרך החות'ים בתימן. 

בהמשך, התייחס מפקד פיקוד המרכז האמריקאי גם להסכם הגרעין בין איראן למעצמות ואמר כי "מדיניות ארה"ב היא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. הוא ציין כי החזרה להסכם היא אולי לא צעד מושלם, אך הוא חשוב כדי להגיע ליעד. ברמה הצבאית הדאגה שלי שלא תהיה לאיראן יכולת גרעינית, אבל הגידול במספר וביעילות כוח הטילים הבליסטיים והכטב"מים ההתקפיים שלהם, מדאיגים אותנו מאוד".

"המטרה הייתה להרתיע את איראן ממתקפות רחבות והיו הצלחות, אבל זה לא היה מושלם. איראן מורתעת מתקיפות ישירות נגדנו, אבל אני לא יודע לגבי העתיד", הוסיף.

דבריו של מקנזי מגיעים לאחר שאיראן הודתה מוקדם יותר החודש כי שני קצינים ממשמרות המהפכה חוסלו בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק. על פי ההערכות,  מטרת הפעולה באזור דמשק נגעה לאמצעי לחימה הקשורים לפרויקט הטילים המדויקים של איראן, ושני הקצינים לא היו הכתובת לתקיפה הישראלית.