ברקע שיחות הגרעין: אתר "axios" האמריקאי דיווח היום (רביעי) כי הממשל של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור. זאת, בתמורה להתחייבות פומבית של איראן להפחית את ההסלמה באזור. שינוי שכזה ישפיע בצורה רחבה על הרפובליקה האסלאמית שכן, הארגון לא רק משמשת כזרוע צבאית במדינה, אלא גם שחקן פוליטי וכלכלי רב עוצמה.

עם זאת, נמסר כי גם במידה ומשמרות המהפכה יוסרו מהרשימה, עדיין יהיה ניתן להטיל עונשים פליליים על כל מי שעושה עסקים עם פעילים או ארגונים הקשורים אליהם. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי המהלך אינו קשור באופן ישיר להסכם הגרעין.

בתוך כך, ממשל ביידן דן באפשרות כי ארה"ב תשמור לעצמה את הזכות להחזיר את משמרות המהפכה בחזרה לרשימת ארגוני הטרור, אם היא תקבע שאיראן לא מימשה את ההבטחות להפחתת ההסלמה באזור. גורמים ישראלים מסרו כי ממש ביידן עדכן את ממשלת ישראל באפשרות הזאת, אך הדגישו כי לא התקבלו החלטות.

בצל חידוש שיחות הגרעין: הטיל החדש של איראן (צילום: רשתות ערביות)

בכיר אמריקאי במחלקת המדינה של ארה"ב מסר כי "זה לא צריך להפתיע אף אחד שצדדים שאינם מעורבים בתהליך יתארו דברים שאינם מדויקים". עם זאת, הבכיר הדגיש כי ללא קשר, משמרות המהפכה יישארו ברשימת טרור נפרדת ונתונה לסנקציות רבות, וכי לארה"ב עדיין יהיו "מגוון של כלים להתמודד עם הפעילות של איראן, אשר מערערת את היציבות באזור".

כזכור, משמרות המהפכה של איראן הזהירו ביום ראשון האחרון את ישראל מפני "תגובה קשה, החלטית והרסנית" במקרה של התקפות עתידיות, כך דיווחה התקשורת הממלכתית האיראנית. זאת, לאחר שמשמרות המהפכה לקחו אחריות על שיגור הטילים הבליסטיים לעבר יעדים בעיר ארביל שבחבל הכורדי בעיראק. לטענת האיראנים, התקיפות כוונו נגד "בסיסים סודיים של ישראל" במדינה.