בצל היום ה-23 למלחמת רוסיה-אוקראינה, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחח היום (שישי) בשיחת ווידאו עם נשיא סין שי ג'ינפינג. השיחה שנמשכה קרוב לשעתיים, סובבה בעיקר סביב הפלישה הרוסית לאוקראינה. קודם לכן, סגנית מזכיר המדינה של ארה"ב, וונדי שרמן, התראיינה לרשת MSNBC ואמרה כי "על שי לומר לנשיא רוסיה פוטין להפסיק את המלחמה הזאת. סין צריכה לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה".

במסגרת השיחה, הנשיא הסיני אמר לביידן כי "סכסוכים ועימותים כמו האירועים באוקראינה אינם באינטרסים של אף מדינה. יחסי מדינה למדינה אינם יכולים להתקדם לשלב של עימות וסכסוכים". הנשיא שי הדגיש כי "המשבר באוקראינה הוא משהו שאנחנו לא רוצים לראות".

שי הוסיף: "כחברים קבועים במועצת הביטחון של האו"ם ונציגי שתי הכלכלות הגדולות בעולם, עלינו לא רק להוביל את פיתוח היחסים בין סין לארה"ב בצורה הנכונה, אלא גם למלא את ההתחייבויות הבינלאומיות שלנו ולפעול למען שלום ושלווה ברחבי העולם". 

השיחה התבצעה ברקע החשש האמריקאי מסיוע צבאי של סין לרוסיה. עיתון הניו יורק טיימס דיווח כי רוסיה ביקשה מסין גם סיוע כלכלי נוסף על מנת לסייע בהתמודדות עם הסנקציות הכלכליות שמדינות המערב הטילו עליה. בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, הזהיר את סין מסיוע צבאי לרוסיה בזמן הלחימה באוקראינה. סאליבן הדגיש כי "אנו משוחחים ישירות עם בייג'ינג ומזהירים שיהיו השלכות לתמיכה סינית ברוסיה". סאליבן הדגיש כי "לא נאפשר לזה להתרחש ולא נאפשר חבל הצלה לרוסיה מהסנקציות הכלכליות שהמערב הטיל עליה".