"חילופי האש בין ישראל לאיראן מעמידים לעיתים קרובות את הכוחות האמריקאים בסוריה ובעיראק בפני סכנה", כך אמר אמש (שישי) הגנרל קנת' מקנזי, מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב. לצד זאת, הדגיש הגנרל כי איראן מחויבת להשמדתה של ישראל, "אני חושב שזה ברור שישראל תנקוט צעדים כדי להגן על עצמה".

את הדברים אמר הגנרל במהלך תדרוך בפנגטון, והוסיף כי במהלך ששת החודשים האחרונים תקפה איראן כוחות ומתקנים אמריקאים מספר פעמים, אך "פעולה טובה מאוד מצד המפקדים בשטח" סיכלה כל נפגע אמריקאי. "לו היו קורבנות של ארה"ב, אני חושב שהיינו במקום אחר לגמרי עכשיו", הבהיר מקנזי.

בתוך כך, מקנזי התייחס בין היתר לתקיפה שביצעו בשבוע שעבר משמרות המהפכה באיראן לעבר מספר יעדים בארביל, בירת החבל הכורדי שבצפון עיראק, ביניהם קונסוליית ארה"ב. בסמוך לאירוע, דובר משרד החוץ האמריקאי כינה זאת "מתקפה שערורייתית", אך אמר כי לא נפגעו אמריקאים ולא נגרם נזק למתקנים של ממשלת ארה"ב. 

תקיפה בארביל,עיראק. קרדיט רשתות ערביות

כזכור, גורם אמריקאי בכיר מסר כי התקיפה כוונה נגד מתקן אימונים ישראלי בבירת החבל הכורדי, והדגיש כי למרות הדיווחים השונים, הקונסוליה האמריקאית לא הייתה מטרה למתקפה. עם זאת, מסר הגורם כי למרות שהקונסוליה לא הייתה בקרבת המקום, "לאיראנים לא היה אכפת אם לפגוע בה או לא", לדבריו. 

מקנזי, שמסיים את תפקידו לאחר כשלוש שנים, נאם במה שצפוי להיות תדרוך העיתונאים האחרון שלו. ודאג להעביר להבא אחריו, הגנרל הנכנס אריק קורילה, כי איראן ממשיכה להיות האתגר הגדול ביותר.