הפלישה הרוסית לאוקראינה, היום ה-25: המלחמה על אדמת אוקראינה נמשכת היום (ראשון), כאשר בעיר הנצורה מריופול שבדרום־מזרח המדינה דווח כי הכוחות הרוסים הפציצו בית ספר לאומנויות בו מצאו מקלט כ-400 תושבים, טרם נמסר מידע על נפגעים. במקביל, רוסיה טענה כי ירתה פעם נוספת טיל היפרסוני. 

בתוך כך, שר החוץ הטורקי מבלוט קאווזוגלו אמר בריאיון כי רוסיה ואוקראינה מתקרבות להסכם בנושאים "קריטיים" וכמעט הסכימו בכמה מהם. קאווזוגלו הוסיף שהוא מקווה להפסקת אש אם הצדדים לא ייקחו צעד אחורה מההתקדמות שהם עשו. 

לכלל העדכונים מיום קודם - לחצו כאן

המלחמה באוקראינה: שריפת ענק פרצה בשוק בחרקוב בעקבות הפגזה רוסית (צילום: רויטרס)

עדכונים שוטפים:

11:55: סגנית ראש ממשלת אוקראינה, אולהה סטפנישינה, האשימה את רוסיה ב"רצח עם" וטענה כי "נשים נאנסו במשך שעות ולאחר מכן נרצחו".

10:35: צבא אוקראינה: איום ההתקפה מבלארוס באזור וולין במערב המדינה גבוה.

10:30: דיווח: רוסיה ירתה פעם נוספת טיל היפרסוני נגד אוקראינה.

10:20: שר החוץ הטורקי מבלוט קאווזוגלו אמר בריאיון כי רוסיה ואוקראינה מתקרבות להסכם בנושאים "קריטיים" וכמעט הסכימו בכמה מהם. קאווזוגלו הוסיף שהוא מקווה להפסקת אש אם הצדדים לא ייקחו צעד אחורה מההתקדמות שהם עשו. 

09:40: רוסיה ירתה לשטחה של אוקראינה עם טילי שיוט מאוניות בים השחור ובים הכספי, כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס.

09:20: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהמצור של רוסיה על עיר הנמל מריופול הוא "טרור שייזכר במשך מאות שנים קדימה", בעוד שהרשויות המקומיות אמרו שאלפי תושבים שם נלקחו בכוח אל מעבר לגבול.

08:40: הרשויות בעיר מריופול דיווחו כי הכוחות הרוסים הפציצו בית ספר לאומנויות בו מצאו מקלט כ-400 תושבים, טרם נמסר מידע על נפגעים. 

הריסות בעיר מריופול, אוקראינה (צילום:  REUTERS/Alexander Ermochenko)
הריסות בעיר מריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)