הלחימה ברחבי אוקראינה נמשכת גם היום (ראשון), כאשר קרבות קשים מתנהלים ברחובות במרכז העיר מריופול הנצורה. על פי מועצת העיר, כ-400 אלף איש לכודים במשך יותר משבועיים בעיר ללא חשמל, חימום ומים. כמו כן, במקביל מאמצי החיפוש אחר ניצולים בהתקפה על התיאטרון העירוני שהופגז נמשכים. רוסיה הכחישה שפגעה בתיאטרון או ביקשה לפגוע באזרחים.

נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, אמר כי המתקפה המתמשכת על העיר הנצורה מריופול היא "פעולת טרור שתיזכר במשך מאות שנים". 

רומאז, שנמלט מהעיר הנצורה, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על המתרחש: "נמלטתי מהעיר שלשום, אחרי ההפצצה על התיאטרון. אני יחד עם השכנים שלי, חמש מכוניות, כולנו לקחנו את כל המזוודות שהכנו וב-8:00 כשמענו שהסיוע ההומניטרי לא בא, החלטנו לברוח ממריופול".

"זה היה מאוד מסוכן, מאוד נורא. לא הייתה לנו ברירה אלא לברוח משם. אנחנו כבר שלושה שבועות ללא הפסקה תחת הפצצות על העיר שלנו. כל האנשים שהיו בבניין שלנו, יש 11 כניסות בבניין בן החמש הקומות וכל החלונות שיש לנו כולם נפלו. רציתי לשאול את האנשים המתנדבים שהיו שם איך מגיעים לעיר, אף אחד לא אמר איך והחלטנו עם השכנים לצאת מהעיר, לברוח משם", הוסיף.

בהמשך, סיפר על הפצצה על התיאטרון בעיר, ממנו חולצו כ-130 בני אדם אולם יש חשש לחייהם של רבים נוספים. "התיאטרון היה מול החלונות שלי, זה היה ב-15 למרץ. בתיאטרון היו אלפי אנשים, בערך 30 אחוז מהאנשים שהיו שם, יותר אפילו, היו ילדים. לא ראיתי שמישהו הציל אותם ולא שמעתי את הצעקות".

כוחות פרו-רוסים במריופול (צילום:  REUTERS/Alexander Ermochenko)
כוחות פרו-רוסים במריופול (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)

בהמשך, הצטרף לשיחה שליח חב"ד בעיר, הרב מנדל כהן, שסיפר כי "אנחנו מנסים לעדכן איזה דרכים יותר כדאי לנסוע בהם ויכולים לדעת בזמן אמת.היום כתבה לנו אישה שעובדת איתנו יותר מעשר שנים שיצאה עם בנה היחיד דניאל, 'כל הרחוב מלא גופות, נפלו בדרך כמה פעמים, מי שיוצא מהעיר מוחק את כל מה שיש לו בטלפון כי הבדלנים בודקים ומחפשים לדעת האם היה קשר, גם הדרכים מסוכנות וכל כמה מאות מטרים עומד מחסום שאנשים מתפללים כדי לעבור את זה בשלום ולהגיע לעיר הבאה'. 

"התקשרה אליי אישה שמאוד קרובה אלינו, היא עלתה לעליית הגג כשהפציצו את הבית והיא אמרה לי בדמעות 'אני חושבת שאני לא אשרוד תשמור על הבת שלי, מאשה שלנו, תדאגו לה'. מי שמצליח לצאת זה רק מי שיש לו רכב או דלק. היא אומרת שההפצצות בלתי נסבלות, 'אני חושבת שאני אמות תשמרו על הבת שלי'. עם האמא אין לנו קשר, לא יצרה קשר מאז, הבת במוסקבה. הבת הייתה במוסקבה עוד לפני המלחמה, היא מלמדת שם ואנשים מנסים בכל דרך לצאת, יש כאלה שהגיעו לרוסיה, מנסים בכל דרך לצאת. בעצם, בכל פינה שיוצאים מהעיר זה כבר בשליטה רוסית".

לדבריו,  הצבא האוקראיני מתכונן למלחמה הזאת שמונה שנים והם נמצאים במרכז העיר שגם בו נגסו והם מנהלים את מלחמת הגרילה על כל מטר וכל בניין, מלחמה אכזרית עם המון הרוגים ופצועים כי זה בתוך האוכלוסייה האזרחית". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm