הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית. ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס בפתח דבריו לדרישת איראן בשיחות הגרעין להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור ואמר: "מודאגים מאוד מכוונתה של ארצות הברית להיענות לדרישה האיראנית החצופה ולהוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, ה-FTO".

"משמרות המהפכה הם ארגון הטרור הגדול והרצחני בעולם. בניגוד לדאע"ש, או ארגונים אחרים – עומדת מאחוריו מדינה. זאת לא רק בעיה ישראלית. מדינות נוספות, בעלות בריתה של ארצות הברית באזור, מתמודדות יום יום, שעה שעה, עם הארגון הזה. בשנים האחרונות, הם ירו טילים על מדינות שלוות, ושלחו כטב"מים לעבר ישראל ומדינות אחרות. גם כעת, ארגון הטרור משמרות המהפכה מנסה לרצוח ישראלים ואמריקנים מסוימים ברחבי העולם". 

לדבריו, "ישנה נחישות לחתום על הסכם הגרעין עם איראן כמעט בכל מחיר, כולל לומר על ארגון הטרור הגדול בעולם שהוא לא ארגון טרור. זהו מחיר יקר מדי. גם אם תתקבל ההחלטה המצערת הזו, מדינת ישראל תמשיך להתייחס למשמרות המהפכה כאל ארגון טרור, ותמשיך לפעול נגדו כמו שפועלים מול ארגוני טרור. כרגיל, מה שייקבע את עתידנו - הן הפעולות שלנו, ולא מילים".

כזכור, רה"מ ושר החוץ לפיד מסרו לפני מספר ימים בהודעה משותפת כי"משמרות המהפכה הם ארגון טרור שרצח אלפי אנשים, כולל אמריקנים. אנחנו מתקשים להאמין שארה"ב תסיר את הגדרתו כארגון טרור. משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק".

את הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור הגדירו כ"עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות". בסיכום דבריהם קבעו: "המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".

ישיבת הממשלה (צילום: מארק ישראל סלם)
ישיבת הממשלה (צילום: מארק ישראל סלם)


בהמשך ספד בנט לרב קנייבסקי ואמר: "היום מובא למנוחות הרב קנייבסקי זכרו לברכה, גדול הדור. לכתו היא אבדה גדולה לעם היהודי. רבות דובר על סגפנותו: הדירה הפשוטה,  אורח החיים הצנוע והדל, הוויתור על החומר לטובת הרוח".

"האבל הגדול, ההמוני, הוא רגע יהודי מובהק: גיבורי התרבות של העולם היהודי הם לא ענקי חומר, הם ענקי רוח. אנשים שהקדישו את חייהם לתורה ולמצוות, ללימוד מעמיק, ולשימור המסורת. שמו של הרב קנייבסקי ייזכר כחלק חשוב בהיסטוריה התורנית של עם ישראל: בנו של הסטייפלער ואחיינו של החזון איש. הוא המשיך את דרכם, את שימור העולם התורני של הקהילות החרבות באירופה - בארץ ישראל".

בהמשך, התייחס גם לאירוע הלוויה ואמר: "ההלוויה היא אירוע המוני, ועלינו להקפיד שהיא לא תסתיים – חלילה –באסון המוני. אני קורא לבאי הלוויה - לא להצטופף ולא להידחק. הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה אצל כולנו, אסור לחזור על הטרגדיה הזו. אני מבקש מכולם אחריות אישית, להשגיח על הילדים בעיקר. משטרת ישראל וכוחות ההצלה ערוכים, ואני מבקש שנעבור את היום הזה בשלום".

במהלך הישיבה השרים ידונו בהיערכות להפעלת חוק הגיור, שכזכור עבר בוועדת השרים לחקיקה, לצד התנגדויות רבות מן האופוזיציה, בפרט מצד הסיעות החרדיות. על פי הצעת החוק, רבני ערים יוכלו לעסוק בגיור. מנסחי הצעת החוק מקווים כי הדבר יביא לגיור אורתודוכסי מקל יותר ובכך תוגדל כמות המתגיירים בישראל שעלו אליה כתוצאה מחוק השבות. 

כמו כן, ידונו גם בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה, זאת בצל העלייה המחודשת בתחלואה. במהלך ישיבת הממשלה, צפויה שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, להציג את דו"ח פעילות הגנת הצרכן וסחר הוגן לשנת 2021.