מחיר המלחמה: גופותיהם של חיילים רוסים שנהרגו באוקראינה מובלות מבלארוס חזרה למולדתן על ידי רכבות ומטוסים באישון לילה, במטרה להימנע מתשומת לב, כך דווח היום (ראשון) על ידי עיתון הדיילי מייל הבריטי. סרטון מתחילת החודש שהתפרסם על ידי רדיו "אירופה חופשית", תחנה עצמאית המסקרת את אירועי המלחמה, הראה כי אמבולנסים צבאיים הנוסעים דרך העיר הומייל שבדרום מזרח בלארוס, נושאים מעל ל-2,500 גופות של חיילים רוסים שנהרגו בקרבות - ונשלחו בחזרה לרוסיה. 

"כל הרחוב מלא גופות": תמונת מצב כאוטית מהעיר מריופול הנצורה | לכתבה המלאה >>>

הצבא האוקראיני טוען, כידוע, שקטל מעל 14 אלף חיילים רוסים בקרבות עד כה, מאז החלה הפלישה בסוף חודש פברואר. עם זאת, המודיעין האמריקאי מעריך שעד כה נהרגו בסביבות ה-7,000 חיילים רוסים. במשרד ההגנה הרוסי טוענים כי מעל 500 חיילים נהרגו.

חיילים רוסים (צילום: רויטרס)
חיילים רוסים (צילום: רויטרס)

הצוות הרפואי שתועד בעיר הומייל טען כי מטעני הגופות "עולים על גדותיהם", בהתייחסם, כאמור, למניין החיילים הרוסים שנהרג. אחד התושבים מהעיר מאזיר שבדרום מזרח בלארוס טען: "נוסעי תחנת הרכבת המקומית היו בשוק מכמות הגופות שהועמסו לרכבת. אחרי שאנשים החלו להסריט את הנעשה, אנשי הצבא שפיקחו על ההעמסה עצרו אותם ודרשו מהם למחוק את הסרטונים".

רופא מהעיירה הזהיר: "אין לנו מספיק מנתחים. מוקדם יותר, הגופות הועברו לכאן על ידי אמבולנסים והועמסו על רכבות רוסיות. אחרי שמישהו צילום בוידאו את הנעשה, והעלה לאינטרנט, הם החלו להעמיס את הגופות לרכבות בלילה, כדי להימנע מתשומת לב של התושבים". בכירים בבית החולים מס' 4, הנמצא בעיר הומייל, החלו לשחרר מטופלים החל מתחילת החודש בגלל שלא עמדו בכמות החיילים הרוסים שהגיעו להתאשפז. 

פריסת כוחות רוסים בדרום בלארוס  (צילום: רויטרס)
פריסת כוחות רוסים בדרום בלארוס (צילום: רויטרס)

תושב העיר שאושפז ושוחרר טען: "היו כל כך הרבה רוסים פצועים שם - זה פשוט מחזה אימים. חלקם מבותרים. בלתי אפשרי לשמוע אותם צורחים מכאב בכל בית החולים". רופא אחר תיאר בדאגה על המחסור האפשרי בתרופות וציוד שיתעורר בעקבות העומס האדיר, וכבר טען כי ישנן "בעיות עם חיסוני טטנוס". אותם חיסונים, כמובן, ניתנים לרוב לאלו שנפצעים מחדירות כדורים, מתכות ופצועי רסס.

העיר הומייל גובלת ברוסיה ממזרח, והיא השנייה בגדולה בבלארוס אחרי הבירה מינסק. כידוע, מנהיגה של בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, תומך בפלישה הרוסית לאוקראינה, וגיבה את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בכך שאיפשר לו להניע את כוחות הצבא שלו דרך המדינה הגובלת באוקראינה מצפון, עשרות קילומטרים בלבד מהבירה קייב.

פוטין ולוקשנקו (צילום:  AFP PHOTO / SPUTNIK / ALEXEI DRUZHININ / AFP / SPUTNIK / ALEXEI DRUZHININ)
פוטין ולוקשנקו (צילום: AFP PHOTO / SPUTNIK / ALEXEI DRUZHININ / AFP / SPUTNIK / ALEXEI DRUZHININ)

האבדות הרוסיות - קרובות למספרים של מלה"ע ה-2

כזכור, המודיעין האמריקאי העריך כי בקרבות עד כה נהרגו 7,000 חיילים רוסים. לשם השוואה, במבצע הצבאי בעיראק אותו ביצעה ארה"ב במשך 8 שנים, נהרגו 4,825 חיילים. באפגניסטן - 3,576. בקרב איו ג'ימה בין צבאו של הקיסר הירוהיטו היפני לבין חיילי צבא ארה"ב במלחמת העולם השנייה, נהרגו 6,852 חיילים. 

כמו כן, על פי מקורות בצבא האוקראיני, כמות הציוד הצבאי הרוסי שנפגע בקרבות עומד על 466 טנקים, 115 מסוקים, 914 רכבים, 95 מטוסים, 213 מערכות ארטילריה ומשגרי רקטות, 44 מערכות נ"מ ו-60 מיכלי דלק. עם זאת, קשה לאשר ולהצליב את המידע הזה בשל מסך העשן הכבד שפושט באוויר בצל הקרבות.