בצל שיחות הגרעין: חבר המפלגה הרפובליקנית, ג'ים בנקס, התראיין היום (ראשון) לרשת FOX האמריקאית ותקף את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. בראיון הסביר בנקס כי החתימה על הסכם הגרעין היא טעות ותהפוך את ביידן ל"מממן הטרור הגדול בעולם".

לדבריו, "זה אבסורד שממשל ביידן יחזור לעסקה שהיא הייתה הרת אסון תחת ממשלו של ברק אובאמה. כעת הם שוב מתכוננים לחדש את ההסכם שמתגמל את איראן על התנהגותה הרעה". בנקס הוסיף כי "הדבר היחיד שיכול להישמע הגיוני, הוא כי ממשל ביידן נואש לנפט והוא מעדיף לנהל משא ומתן עם טרוריסטים מאשר לעבוד עם עובדי אנרגיה אמריקאים, על מנת לפתח את הנפט ולהפוך את ארה"ב שוב לעצמאית מבחינה אנרגיה".

לאחר מכן, חבר המפלגה הרפובליקנית התייחס לדיווח כי ארה"ב שוקלת להסיר את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור. בנקס אמר כי "אם העסקה תעבור, ג'ו ביידן ישלח מיליארדי דולרים לקבוצות טרור. אם זה יעבור, משלם המסים האמריקאי הוא יהיה זה שישלם על כך. הסרת משמרות המהפכה מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור רק מראה שהממשל הזה מעוניין יותר לנהל עסקים עם הבחורים הרעין, מאשר עם הבחורים הטובים, כאן בבית בארה"ב ולהחזיר אותה לפסגה".

כזכור, ביום רביעי האחרון אתר "axios" האמריקאי דיווח כי הממשל של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור. זאת, בתמורה להתחייבות פומבית של איראן להפחית את ההסלמה באזור. שינוי שכזה ישפיע בצורה רחבה על הרפובליקה האסלאמית שכן, הארגון לא רק משמשת כזרוע צבאית במדינה, אלא גם שחקן פוליטי וכלכלי רב עוצמה.

עם זאת, נמסר כי גם במידה ומשמרות המהפכה יוסרו מהרשימה, עדיין יהיה ניתן להטיל עונשים פליליים על כל מי שעושה עסקים עם פעילים או ארגונים הקשורים אליהם. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי המהלך אינו קשור באופן ישיר להסכם הגרעין.