מלחמת רוסיה-אוקראינהבצל היום ה-25 למלחמה באירופה נמשכים הדיווחים על הפצצות כבדות של הצבא ברוסי ברחבי אוקראינה. בכלי התקשורת במדינה דיווחו כי הצבא הרוסי הפציץ בית ספר לאומנויות בעיר מריופול, בו מצאו מקלט כ-400 מתושבי העיר. בתוך כך, באוקראינה טענו היום (ראשון) כי חייליו של פוטין מגרשים אלפי נשים וילדים, מתוך העיר הנצורה, אל שטח רוסיה.

מועצת העיר מריופול מסרה היום כי "במהלך השבוע האחרון כמה אלפים מתושבי העיר גורשו לשטח הרוסי". הטענה, שעד כה לא אומתה באופן רשמי, באה על רקע הדיווחים על מחסור קריטי במזון, מים ותרופות בעיר, שעד לא מזמן עוד חיו בה כ-400 אלף תושבים. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, האשים את רוסיה בפשעי מלחמה על רקע המצור על העיר, ואמר כי "התקיפה על מריופול היא טרור שייזכר במשך מאות שנים קדימה".

בתוך כל, היום שוב נפתחו המסדרונות ההומניטריים על מנת לאפשר לאזרחים לעזוב את אזור החזית, כאשר עד כה, כמעט 10 אחוז מכלל האוכלוסייה של מריופול נמלטה מהעיר במהלך השבוע האחרון. כאמור, העיר חווה הפצצות כבדות מצד הצבא הרוסי, כאשר רק לאחרונה הופצץ בתקיפה אווירית, בית החולים ליולדות. בתיעודים המגיעים מהרשתות החברתיות, ניתן היה לראות את ההרס הרב שהשאיר הצבא הרוסי לאחר ההפצצה באזור.