המקום הקר ביותר על פני כדור הארץ הותיר בסוף השבוע את המדענים המומים. זאת לאחר שתחנות מזג אוויר באנטארקטיקה ניפצו שיאים חדשים, כשהטמפרטורות היו גבוהות ביותר מ־30 מעלות צלזיוס מהממוצע לעונה זו.

הטמפרטורה במזרח אנטארקטיקה נעה בדרך כלל בעונה זו בסביבות מינוס 45 מעלות צלזיוס. אולם ביום שישי נמדדה באזור טמפרטורה של מינוס 12 מעלות - הטמפרטורה החמה ביותר שדווחה משם ב־65 השנים האחרונות, מאז החלו מדענים בתיעוד הטמפרטורות.

כמה סימולציות ותצפיות של מודלים ממוחשבים אף הצביעו על כך שהטמפרטורות טיפסו עד 50 מעלות צלזיוס מעל הממוצע בכמה אזורים ביבשת.

המדענים הסבירו כי לחות שנוצרה על ידי נהר אטמוספרי קיצוני, או מסדרון צר של אדי מים בשמיים, היא זו שהובילה לתנאי המזג החמים בסוף השבוע באנטארקטיקה - מחזה מאוד חריג באמצע חודש מרץ.

הטמפרטורות הגבוהות באופן חריג גרמו להמסה של קרחונים באזור, שאינו חווה אירועים כאלה לעתים קרובות. עם זאת, המדענים הדגישו כי אירוע המסה אחד כזה לא ישפיע על יציבות הקרחונים באזור.

הם גם הדגישו שהאירוע ההיסטורי הוא כנראה רק אירוע מזג אוויר אקראי ולא סימן לשינויי אקלים. עם זאת, הם ציינו כי אם אירועים כמו אלו יקרו שוב ושוב, זה עלול לעורר דאגה.