לאחר שרוסיה נכשלה בהשגת ניצחון מהיר בלחימה באוקראינה היא משנה תוכנית, כך דווח היום (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, בכירים אמריקאים רואים סימנים לכך שהקרמלין עובר לאסטרטגיה חדשה, ובמסגרתה ינסו כוחות הצבא הרוסים לכבוש שטחים מרכזיים תוך חיפוש מנוף שייאלץ את ממשלת אוקראינה "לקבל ניטרליות בין רוסיה למערב".

עוד דווח כי ארצות הברית ובעלות בריתה סברו בימים הראשונים ללחימה כי היעד של רוסיה הוא לכבוש את הבירה קייב ולהחליף את השלטון במדינה במשטר פרו-רוסי, אולם כעת כאמור סבורים בכירים בממשל האמריקאי כי תוכנית זו לא תצא לפועל, ובמקום זאת ינסו החיילים הרוסים לכבוש שטחים בדרום-מזרח אוקראינה. 

נזק מהפגזה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)
נזק מהפגזה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)

בבריטניה, לעומת זאת, טענו הבוקר כי "למרות אי ההתקדמות של הרוסים, קייב נותרה המטרה הראשונה במעלה עבור הרוסים, וככל הנראה הם ינסו לכתר אותה במהלך השבועות הקרובים". 

כזכור, בתחילת החודש דווח בעיתון "טיימס" הבריטי כי מאז הפלישה הרוסית, הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי שרד שלושה ניסיונות התנקשות בחייו. ניסיונות ההתנקשות סוכלו, כאשר אזרחים רוסים, המתנגדים למלחמה, הודיעו למודיעין האוקראיני על שתי קבוצות של שכירי חרב שתכננו לבצע את הפעולות.