אסון בסין: מטוס בואינג 737 של חברת China Eastern Airlines התרסק הבוקר (שני) בהרים במחוז גואנגשי שבדרום המדינה כשעליו 132 נוסעים, לא נמצאו ניצולים. סיבת התרסקות המטוס עדיין אינה ידועה. 

תיעוד התרסקות המטוס בסין (צילום: רשתות חברתיות)

לפי תיעודים שפורסמו ברשתות בחברתיות, במקום נראה עשן רב מיתמר בעקבות שריפה שפרצה באתר ההתרסקות. באחד התיעודים אף ניתן לראות את המטוס נופל במהירות לעבר הקרקע. כלי התקשורת דיווחו כי עובדי ההצלה לא מצאו סימן לניצולים.

"אנו יכולים לאשר כי המטוס התרסק", מסרה חברת צ'יינה איסטרן איירליינס בהצהרה שבה גם מסרה פרטים על קו חם לקרובים של האנשים שהיו על המטוס. לא נמסרה הודעה מיידית על סיבת ההתרסקות.

התקשורת ציטטה גורם הצלה שאמר כי המטוס התפרק וגרם לשריפה שהרסה עצי במבוק. לפי דיווח אחר, גורם במחלקת כיבוי אש במחוז אמר כי לא נמצא שום סימן חיים בין הריסות המטוס.

הנשיא שי ג'ינפינג קרא לחוקרים לקבוע את סיבת ההתרסקות בהקדם האפשרי ולהבטיח בטיחות תעופה "מוחלטת", כך דיווחה הטלוויזיה הסינית הממלכתית CCTV.

זירת התרסקות המטוס בסין (צילום: רשתות חברתיות)

המטוס, מדגם בואינג 737-800, המריא מהעיר קונמינג לגואנגג'ואו עם 123 נוסעים ותשעה אנשי צוות על סיפונו. מנהל התעופה האזרחית של סין (CAAC) וחברת התעופה מסרו כי המטוס איבד קשר מעל העיר ווהזו. נתוני מזג אוויר מקוונים הראו כי במקום היה מעונן חלקית עם ראות טובה בזמן ההתרסקות.

לפי Flightradar24 המטוס היה בן שש שנים בלבד. רגע לפני התאונה, הוא שייט בגובה 29,100 רגל - וקצת יותר משתי דקות ו-15 שניות לאחר מכן, הנתונים הראו שהוא ירד ל-9,075 רגל. תוך 20 שניות נוספות, הגובה שלו היה 3,225 רגל - הנמוך ביותר שנמדד, מה שמצביע על ירידה אנכית של 31,000 רגל לדקה, לפי אתר Flightradar24.

חברת התעופה בואינג מסרה תגובה ראשונית לפיה היא "מודעת לדיווחים בתקשורת על התרסקות המטוס של צ'יינה איסטרן איירליינס, פועלים כעת ללקט מידע נוסף".

בעקבות ההתרסקות, מניות בואינג ירדו ב-6.4% ל-180.44 דולר לפני פתיחת המסחר.