הפלישה הרוסית לאוקראינה: ישראלים פנו היום (שני) למשרד החוץ ודיווחו כי זוג הורים ובתם, בעלי אזרחות ישראלית הנמצאים בעיר מליטופול, נחטפו על ידי הכוחות הרוסים. משרד החוץ עודכן מקרובי משפחה בארץ, כי השלושה שוחררו ובשלב זה, אין פרטים נוספים.

האישה שעל פי החשד נחטפה היא טטיאנה קומוק, שרק הבוקר גוללה ברשתות החברתיות את הסיפור לפיו כוחות צבא רוסיה הגיעו לבית אביה, מיכאל קומוק, לשעבר עורך עיתון מקומי ובעל בית דפוס, כחלק מהפעלת הלחץ נגד גורמים בעלי יכולת השפעה באוקראינה. מדובר ככל הנראה בתושבת תל אביב שהגיעה לאחרונה למליטופול, ימים לפני תחילת המלחמה. 

המלחמה באוקראינה: נזק רב במריופול הנצורה בעקבות ההפגזות מצד הרוסים (צילום: רויטרס)




אביה נחטף בשעות הבוקר, כך לדבריה, לאחר מכן אמה ורה, עד שהגיעו אליה, כך על פי החשד. "הבוקר כוחות הכיבוש תפסו את אבא שלי. ברגע שהם הגיעו לעיר מליטופול והיה ברור שהם ילחצו גם על עיתונאים", כך פרסמה טטיאנה ברשתות, שעות לפני שככל הנראה נלקחה בעצמה על ידי הכוחות הרוסים.

"הגיעו לאבי אנשים חמושים, לקחו אותם והעלימו אותם. לא ידוע היכן הם נמצאים. ככל הנראה הכובשים מנסים להגיע למשא ומתן או לשיתוף פעולה, אלא שעד עכשיו, אף אחד מן החטופים הנוספים לא יצר קשר", היא הוסיפה. 

בעמוד הטלגרם של טטיאנה, נכתב פוסט בסביבות השעה 12:00, עליו חתומה מי שהגדירה עצמה חברתה, טלי. "לפני חצי שעה טניה נלקחה על ידי הפולשים הרוסים, ללא כל הסבר מדוע ומתי תחזור. בבוקרק לקחו את אביה ואחרי שעתיים את אמה", כך כתבה. 

חברתה פנתה לעזרת הציבור, בבקשה להפעיל קשרים עם משרד החוץ הישראלי או עיתונאים מקומיים, במטרה שיספרו את סיפורה של טטיאנה. "צריך לעצור את הכאוס", חתמה.