מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הזהיר היום (שני) כי רוסיה קיימות הערכות מודיעין לפיהן רוסיה שוקלת לפתוח במתקפת סייבר נגד ארה"ב. בעקבות כך, הנשיא האמריקאי קרא לעסקים פרטיים במדינה לשפר את יכולות ההגנה שלהם. עוד אמר כי קיים חשש שפוטין יתקוף את אוקראינה בנשק כימי. 

ביידן אמר בהצהרה כי "רוסיה עלולה לנהל פעילות סייבר זדונית נגד ארה"ב כתגובה לסנקציות הכלכליות החסרות תקדים שהוטלו עליה בתגובה לפלישה לאוקראינה". הנשיא הוסיף כי "המודיעין מדווח כי ממשלת רוסיה בוחנת אפשרות לתקוף את ארה"ב במתקפת סייבר פוטנציאלית". לדבריו, "רוב התשתיות הקריטיות של אמריקה נמצאות בבעלות ובניהולו של המגזר הפרטי, ולכן עליהם להאיץ את המאמצים להגן על עצמם מבחינה דיגיטלית".

נזק מהפגזה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)
נזק מהפגזה רוסית בקייב, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)


עוד אמר נשיא ארה"ב כי רוסיה השתמשה בטילים היפרסוניים באוקראינה. לדבריו "כמעט בלתי אפשרי לעצור טילים כאלה, יש סיבה שרוסיה משתמשת בהם".

בתוך כך, ג'יימס לואיס, מנהל התוכנית לטכנולוגיה אסטרטגיות במרכז למחקרים אסטרטגיים, העריך כי "לא סביר שרוסיה תעשה משהו פעולת תגמול גדולה כזאת. אך התסכול מההתקדמות הצבאית האיטית באוקראינה, עלולה לגרום לקרמלין לפנות למתקפות סייבר קטנות יותר למטרות כופרה". לדבריו, "זו קריאת השכמה לאנשים".