הקמת בית חולים שדה ישראלי באוקראינה יצאה לדרך אתמול, כשמשלחת הסיוע המריאה למשימתה אחרי הטקס שהתקיים לכבודה בנתב"ג. טקס פתיחת בית החולים באוקראינה, שייקרא כוכב מאיר, מתוכנן לצהרי היום.

בראשות המשלחת עומד ד״ר דודו דגן, ולצדו 60 אנשי רפואה מבתי החולים שיבא ושניידר ומגופי בריאות נוספים. "ישראל היא המדינה הראשונה ששולחת בית חולים שדה לתוך אוקראינה כדי לטפל בקורבנות המלחמה", אמר שר החוץ יאיר לפיד במהלך הטקס.

הוא הוסיף: "אנחנו עושים זאת למען הילדים האוקראינים, אבל גם הילדים שלנו צריכים לדעת שמדינת ישראל אינה עומדת מנגד. במקום שבו יש סבל ואימה, אנחנו נושיט יד מנחמת ונעשה הכל כדי לעזור".

עוד ציין לפיד: "ישראל שולחת עם בית החולים הזה לא רק את הצוותים הרפואיים הטובים בעולם, אלא גם את לבנו, את התמיכה ואת ההזדהות שלנו. זוהי מלחמה אכזרית ומיותרת, והיא צריכה להיפסק.

"השבועות האחרונים הם תזכורת לכך שעלינו להיות תמיד חזקים, להיות מסוגלים להגן על עצמנו בכל רגע ובכל תנאי". ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לאנשי הצוות: "אני מבקש להודות לכם. ברור לי שאתם תגדילו ראש שם בשטח, ברור לי שתמצאו דרכים שונות ומגוונות שאפילו לא חשבנו עליהן כדי לתת סיוע. אם צריך לצאת למקומות מסוימים - לעשות את זה. חשוב לי גם לקבל את פניכם בסוף התקופה כשאתם בריאים ושלמים".