מלחמת רוסיה-אוקראינה: הפלישה הרוסית נכנסה ליומה ה-27, וההפצצות הכבדות במוקדים רבים במדינה נמשכות. הפרלמנט האוקראיני דווח הבוקר (שלישי) כי מאז החלה המלחמה, נהרגו 117 ילדים ונפצעו כ-155. על פי הרשימה, בקייב נהרגו ונפצעו כ-55 ילדים, ובעיר חרקוב כ-40. בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, מסר כי הוא מוכן לדון על נושא מחוז דונבאס וחצי האי קרים, לאחר שייחתם הסכם הפסקת אש.

בעוד הצבא הרוסי ממשיך בניסיונות ההתקדמות לעבר הבירה קייב, סגן ראש לשכת הנשיאות של אוקראינה, אולקסי ארסטוביץ', שלח מסר מאיים לעבר רוסיה. בראיון לאחת מרשתות הטלוויזיה במדינה אמר: "הניסיון להשתלט על קייב תהיה התאבדות".

בתוך כך, ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, הצהיר היום כי "על אירופה לשלוח סיוע צבאי מיידי לאוקראינה". כמו כן, אמר כי הוא תומך בצירופה של אוקראינה לאיחוד האירופי.

שר הפנים האוקראיני, דניס מונסטירסקי, מסר היום כי אוקראינה תזדקק לסיוע מערבי כדי להתמודד עם המשימה המאסיבית של פירוק חומרי הנפץ לאחר שהמלחמה תסתיים. לדבריו, "מספר עצום של פגזים ומוקשים נורו לעבר אוקראינה וחלקם הגדול לא התפוצץ, הם נשארו מתחת להריסות ומהווים איום ממשי ייקח שנים לנטרל אותם". 

מונסטירסקי הוסיף: "לא נוכל להסיר את כלל המוקשים, אז ביקשתי מהשותפים הבינלאומיים שלנו ועמיתינו מהאיחוד האירופי ומארה"ב להכין קבוצות של מומחים על מנת לסייע לנו".

הפלישה הרוסית לאוקראינה: הריסות בבירה קייב (צילום: Press service of the State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)
הפלישה הרוסית לאוקראינה: הריסות בבירה קייב (צילום: Press service of the State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)

שר העסקים הקטנים הבריטי, פול סקאלי, התראיין לרשת סקיי ניוז והצהיר היום כי המלחמה באירופה היא "המלחמה של פוטין ולא של העם הרוסי". כשנשאל האם במידה ורוסיה תשתמש בנשק כימי, זה ייחשב כפשע מלחמה, הוא השיב כי "אין ספק כלל". לדבריו, "אנחנו צריכים לזכור שזו המלחמה של פוטין נגד אוקראינה. אנחנו חייבים לוודא שנוכל לפנות לעם הרוסי ולהביא לסוף המלחמה".

בתוך כך, משרד ההגנה האמריקאי דיווח כי הכוחות האוקראינים המשיכו "להדוף את הניסיונות של הרוסים לכבוש את העיר מריופול שבדרום  המדינה". זאת, לאחר שהעיר הנצורה התמודדה עם הפצצות בלתי פוסקות מאז החלה הפלישה, כמו הפצצות על בתי מגורים, בתי ספר ובתי חולים. בעקבות כך, האו"ם דיווח כי יותר מעשרה מיליון אוקראינים נעקרו מבתיהם כתוצאה מהפלישה הרוסית. 

במוסקבה פרסמו היום כי רוסיה מוכנה להחלפת שבויים עם אוקראינה. "יש לנו 500 אסירים אוקראינים מוכנים להחלפה", נאמר בהודעה. הנציבות הרוסית לזכויות אדם, טטיאנה משלקובה, הודיעה כי ארצה שלחה לוועד הבינלאומי של הצלב האדום, את הרשימה המכילה את הפרטים של האסירים האוקראינים.

בנוסף, ציינה כי "כל אדם שנמצא בשבי, נכתב בכרטיס מיוחד בכתב ידו, כדי לאשר שהוא בחיים, ולאחר מכן נשלח לצלב האדום". לפי דיווחים מודיעינים קודמים, אלפי חיילים נהרגו באוקראינה, בעוד שמוסקבה לא הכריזה רשמית על מספרים.