הכוחות הצבאיים של אוקראינה הפיצו הבוקר (שלישי) נתונים על כמות האבדות של הצבא הרוסי, כחודש לאחר פלישתו לאוקראינה.  על פי הנתונים, למעלה מ-15 אלף חיילים רוסים נהרגו בקרבות, בעוד הצבא האוקראיני טוען שהשמיד 99 מטוסים של חיל האוויר הרוסי.

בנוסף, כך על פי טענות צבא אוקראינה, הם השמידו 123 מסוקים, 509 טנקים ו-80 מערכות לשיגור רקטות (MLRS). כמו כן, הצבא האוקראיני טוען כי השמיד שלוש ספינות ו-252 תותחים של הצבא הרוסי, לצד 70 מיכליות דלק ו-45 מערכות לשיגור טילים נגד מטוסים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ארגון הבריאות העולמי: כחצי מיליון פליטים מאוקראינה זקוקים לטיפול נפשי

המלחמה באוקראינה נמשכת כבר כחודש, לאחר פלישת צבא רוסיה למדינה, והיום חשפו בארגון הבריאות העולמי את ההשפעה של המלחמה על בריאותם הנפשית של הפליטים. על פי הנתונים שהוצגו, כחצי מיליון פליטים אוקראיניים שעברו דרך הגבול הפולני, זקוקים לטיפול בעקבות הפרעות נפשיות שפיתחו בשל המצב.

בנוסף, בארגון הבריאות העולמי טענו כי עד כה אובחנו 30 אלף פליטים כ"סובלים מהפרעות נפשיות קשות". נציגת הארגון בפולין, פאלומה קוצ'י, הוסיפה כי "מרבית הפליטים מגיעים לגבול כשהם סובלים מבעיות פיזיות כמו התייבשות ושלשולים, אך הצורך העיקרי של מרביתם הוא תמיכה נפשית בעקבות טראומה".

במקביל, נציבות האו"ם לענייני פליטים (UNHCR) הודיעה הבוקר כי מספר הפליטים מאוקראינה בעקבות המלחמה עלתה ל-3,528,346 בני אדם. מתוך כלל הפליטים, כ-2 מיליון נמלטו דרך הגבול לפולין.

בתוך כך, המצור הרוסי על העיר מריופול ממשיך לגבול מחיר גבוה. בשל כך, אוקראינה פנתה לרוסיה ודרשה לאפשר לה לפתוח מסדרונות הומניטריים שיאפשרו לאנשים לעזוב.  סגנית ראש הממשלה אירינה ורשצ'וק חזרה על הדרישה בנאום בשידור חי.