הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה28: המלחמה במזרח אירופה נמשכת גם היום (רביעי) בעוד הקרבות בעיר מריופול ממשיכים להכות ברחובות. התקיפות האוויריות האינטנסיביות הופכות את העיר הנצורה ל"ארץ של אפר ומוות", מסרו הרשויות בעיר.

"שיחות המשא ומתן קשות, אך אנו מתקדמים צעד אחר צעד", טען נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בנאומו לאומה הלילה. "אנחנו ממשיכים לעבוד בדרגים שונים כדי לוודא שרוסיה משוכנעת שצריך לעצור את המלחמה הנוראית הזו", הוסיף. בתוך כך, משרד החוץ הרוסי דיווח כי המדינות ערכו כבר שני חילופי שבויים ביניהן.

על פי ההערכות, כ-100 אלף אזרחים לכודים בתוך מבנים, ללא גישה למזון, מים, או חשמל בעיר הנצורה. עם זאת, זלנסקי ציין כי יותר מ-7,000 תושבים הצליחו להימלט אמש. עוד טען הנשיא האוקראיני כי שיירה הומניטרית נתפסה על ידי כוחות רוסים ועובדי ממשלת אוקראינה נלקחו בשבי.

המלחמה באוקראינה: נזק רב במריופול הנצורה בעקבות ההפגזות מצד הרוסים (צילום: רויטרס)

לצד זאת, סוכנות הידיעות הרוסית RIA מסרה כי כוחות רוסים ויחידות בדלניות הנתמכות על ידי מוסקבה השתלטו על כמחצית מעיר הנמל בה מתגוררים כ-400 אלף בני אדם. 

בתוך כך, התקיפות על אדמת אוקראינה נמשכות מעבר לעיר הנצורה. כאשר משרד ההגנה הרוסי הודיע כי צבא המדינה פגע במחסן נשק אוקראיני מחוץ לעיר רובנה שבצפון-מערב המדינה, והרס ארסנל של נשק וציוד.

מריופול, אוקראינה  (צילום: רויטרס)
מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)

במקביל, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר הבוקר כי שליחת שומרי השלום לאוקראינה עשויה להוביל לעימות ישיר בין רוסיה לברית הצבאית של נאט"ו. אחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר כי ארצות הברית שואפת להשפיל, לפלג ולהרוס בסופו של דבר את מוסקבה, ונשבע שהמדינה לעולם לא תאפשר לזה לקרות.

עדכון המודיעין האחרון של משרד ההגנה הבריטי קבע כי הכוחות הרוסים נכנסים מצפון ודרום כדי "לעטוף את הכוחות האוקראינים במזרח המדינה". בינתיים, הלחימה בצפון - שמטרתה לכבוש את הבירה קייב - נותרה "סטטית ברובה", אומרים במשרד.

"רוסיה ככל הנראה מתארגנת מחדש לפני חידוש פעולות התקפיות בקנה מידה גדול", צוין בדוח. עוד עלה כי צבא רוסיה עדיין מנסה לעקוף את מיקולאיב, תוך חיפוש נתיב מערבה לכיוון אודסה.