חודש לפלישה הרוסית לאוקראינה: אחד מכל שני ילדים מאוקראינה נאלצו להיעקר מבתיהם מאז תחילת הפלישה הרוסית, כך הודיע היום (חמישי) דובר קרן החירום הבין-לאומית של האומות המאוחדות לילדים, ג'יימס אלדר. "אלא אם המלחמה תסתיים, אנו נראה עוד ילדים בורחים מבתיהם בשל ההפצצות", הוסיף.

בתוך כך, מנהיגי מדינות המערב הגיעו לבריסל לקראת כינוס מיוחד של נאט"ו, במטרה ליישר קו באשר לתגובותיהם נגד התוקפנות הרוסית על אדמה אוקראינה. בנוסף, פגישה של המועצה האירופית ופורום G7 תתקיים גם כן במהלך היום. זאת ועוד, נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, קרא להמשיך ולהפעיל לחץ על רוסיה.

לכלל העדכונים מהלחימה באוקראינה

במקביל לכך, ממשלת בריטניה טענה כי יש הוכחות לכך שהאוקראינים הצליחו לבצע תקיפות מוצלחות נגד הכוחות הרוסים על אדמתם, בפאתי קייב, ומשרד ההגנה הבריטי אף הצהיר כי הכוחות האוקראינים הצליחו לכבוש מחדש "קרקעות אבודות" שנכבשו בידי הצבא הרוסי. 

משרד ההגנה הבריטי הוסיף כי על פי עדכונים מודיעיניים מהשטח, הופעל לחץ כבד בצפון קייב, שגרם לעיכוב משמעותי של החיילים הרוסים, על ידי כך שהאספקה בשטח נפגעה משמעותית. בנוסף דווח כי הכוחות האוקראינים ככל הנראה השתלטו מחדש על העיירות מקריב ומושון. לעומת זאת, על פי משרד ההגנה הרוסי, הכוחות הצליחו להשתלט על העיר איזיום שבמחוז חרקוב. 

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

כזכור, אמש, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הצהיר כי מדינתו תתחיל למכור גז למדינות "לא ידידותיות" ברובל, לאחר שהקפאת נכסיה של רוסיה על ידי אותן מדינות, "הרס את האמון של מוסקבה".

פוטין נפגש עם שרי ממשלה בכירים, ובהצהרה לטלוויזיה המקומית הדגיש כי "רוסיה תמשיך, כמובן, לספק גז טבעי בהתאם להיקפי המחירים שנקבעו בחוזים מהעבר. השינויים ישפיעו רק על מטבע התשלום שישונה לרובל רוסי". הנשיא הרוסי הוסיף כי לממשלה ולבנק המרכזי יש שבוע אחד בלבד למצוא פתרון, כיצד להעביר את הפעולות הללו למטבע הרוסי, וכי ענקית הגז "Gazprom" תוזמן על מנת לבצע את השינויים הללו.

עוד דווח במדינה כי נכון ל-27 בינואר, מכירות הגז הטבעי של חברת גזפרום לאירופה ולמדינות אחרות, התבצעו בעיקר במטבע היורו. עוד הוסיף פוטין כי "צריך ליצור הליך מובן ושקוף של ביצוע תשלומים עבור הקונים הזרים, כולל רכישת רובל רוסי בשוק המטבעות המקומי שלנו".