מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'וג און, אמר הערב (חמישי) כי הטיל הבליסטי ששיגרה ארצו "מדגים את כוח ההרתעה הגרעיני של פיונגיאנג", כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. זאת, לאחר שהמדינה המבודדת דיווחה כי ביצעה ניסוי בטיל בליסטי חדש מסוג "Hwasong-17".

קים ג'ונג און הוסיף כי "שיגור הטיל הוא פיתוח מוצלח" וכי צבא ארצו "ישמור על עצמו מוכן לחלוטין לעימות ארוך טווח עם האימפריאליסטים בארה"ב". כמו כן, הוא הדגיש כי "הכוחות מוכנים לחלוטין לבלום ולהכיל כל ניסיון צבאי מסוכן של האימפריאליסטים האמריקאים".

עוד דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית במדינה כי "הטיל שוגר מנמל התעופה הבינלאומי בפיונגיאנג ושוגר לטווח של 1,090 ק"מ, אשר  עבר אותו בארבע שניות. הוא הגיע למקומו המדויק בין חצי האי הקוריאני ליפני". סוכנות הידיעות מסרה בנוסף כי זהו השיגור הראשון של המדינה של טיל בליסטי בין-יבשתי מאז 2017, וכי "הטיל החדש יבצע בצורה מהימנה את משימותו וחובתו כגורם מרתיע רב עוצמה בפני האיומים והאתגרים הגרעיניים העומדים בפני המדינה". מנגד, מדינות, בהן ארצות הברית, דרום קוריאה ויפן, גינו את ניסוי הטילים החדש של צפון קוריאה.

מצעד צבאי בצפון קוריאה (צילום: AFP)
מצעד צבאי בצפון קוריאה (צילום: AFP)

כזכור, בחודש ינואר האחרון, קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי מחופה המזרחי, שעות ספורות לפני שנשיא שכנתם הדרומית. הניסוי הצבאי נערך שעות ספורות לפני שנשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, השתתף בטקס השקת מיזם פורץ דרך - קו רכבת שהוא מקווה שיחבר בסופו של דבר את שני חצאי האי הקוריאני. כאמור, מדובר בשיגור הראשון של המדינה המבודדת בעולם מזה מספר חודשים.

כמו כן, בחודש אוקטובר האחרון אמר מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, במהלך 'תערוכת הפיתוח הביטחונית' בקוריאה, כי פיתוח הנשק של ארצו נחוץ - לנוכח המדיניות העוינת של ארצות הברית, ומירוץ החימוש בדרום קוריאה "שמערערות את יציבות חצי האי". לדבריו של ג'ונג און, פיונגיאנג הגדילה את הארסנל הצבאי שלה לצורכי הגנה ולא ללחימה. "אנחנו לא דנים במלחמה אלא באיך למנוע אותה וכיצד להגדיל את ההרתעה שלנו על מנת להגן על הריבונות שלנו", אמר.