בעוד העולם כולו מצר את צעדיהם של האוליגרכים הרוסים, שר החוץ הטורקי, מבלוט קאווזוגלו, אמר היום (שבת), כי הם מוזמנים למדינתו, אך הם חייבים לציית לחוק הבינלאומי כדי לעשות עסקים. "אם אוליגרכים רוסים או כל אזרח רוסי רוצה לבקר בטורקיה כמובן שהם יכולים, אם זה נגד החוק הבינלאומי אז זה כבר סיפור אחר", אמר קאווזוגלו במהלך הוועידה הבינלאומית של פורום דוחה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

אנקרה אמנם גינתה את הפלישה הרוסית לאוקראינה, אולם הביעה התנגדות עקרונית לסנקציות שהטילו בעלות בריתה בנאט"ו. בכיר באנקרה אמר כי טורקיה אינה שוקלת להצטרף לסנקציות ומצפה מרוסים עשירים לרכוש נכסים ולבצע השקעות. "אנחנו פועלים ברגישות בנושאים כמו הבאת כספי האוליגרכים לטורקיה", אמר .

 כזכור, מוקדם יותר השבוע, יאכטה של איש העסקים הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ' עגנה באתר נופש טורקי. מקורות הבקיאים בפרטים סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אברמוביץ' ואוליגרכים רוסים נוספים מעוניינים להשקיע בטורקיה, כל עוד יש עליהם סנקציות.

Eclipse, שהיא אחת מהיאכטות הגדולות בעולם, עגנה באתר הנופש מרמריס שבדרום מערב טורקיה כשהיא תחת דגל ברמודה. על פי הדיווחים, לכלי השיט שני משטחי מסוקים, תשעה סיפונים, בריכת שחייה ומערכת הגנה רקטית. סולריס, יאכטה נוספת המקושרת לאברמוביץ', הגיעה יום קודם לכן לאתר הנופש בודרום שבמרחק של כ-80 ק"מ משם, לאחר שגם היא נמנעה מלהיכנס למימי מדינות האיחוד האירופי. 

יאכטת סולריס (צילום: REUTERS/Yoruk Isik)
יאכטת סולריס (צילום: REUTERS/Yoruk Isik)

 כזכור, אברמוביץ' היה בין מיליארדרים הרוסים שנוספו לרשימה השחורה של האיחוד האירופי הכוללת כבר עשרות רוסים עשירים. הרשויות בספרד הודיעו כי עצרו את 'היאכטה ואלרי' בברצלונה. היאכטה הזו שייכת לסרגיי צ'מזוב, קצין ק.ג.ב לשעבר, שעומד בראש התאגיד הממשלתי Rostec. במיורקה נעצרה הספינה של האוליגרך הרוסי, אלכסנדר מיכייב, העומד בראש התאגיד הממלכתי לייצוא נשק ברוסיה.