אף על פי שערב המלחמה באוקראינה הוא עמד בפני חתימה, הסכם הגרעין עם איראן נראה כמתרחק בינתיים. נראה כי עמדתה ההססנית של רוסיה, שדרשה להבטיח את האינטרסים שלה, והספקות לגבי מעמדה כערבה להסכם - גרמו להקצנת העמדה האיראנית מול ארה"ב. 

מתאם השיחות בווינה מטעם האיחוד האירופי  אנריקה מורה הגיע אמש לטהרן כדי להיוועד היום עם ראש המשלחת האיראנית עלי באגרי, שלא חזר לווינה מאז שיצא להתייעצויות בטהרן ב־11 במרץ, לפני יותר משבועיים. "עלינו להגיע לסיומו של המשא ומתן הזה", הבהיר מורה. "משמעות הנושא שעל הפרק חשובה מאוד. אנחנו עובדים כדי להתגבר על הפערים שנותרו בין עמדות הצדדים".

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן חזר ואמר אתמול בריאיון טלוויזיוני שהסרת העיצומים מעל משמרות המהפכה היא חלק מהדרישות של איראן כדי לחדש את הסכם הגרעין.

בנושא אחר, אמר עבדאללהיאן כי ארצו נחושה להרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם סוריה. בראיון שהעניק לטלוויזיה הממלכתית האיראנית אמר השר כי טהרן מתכוונת להמשיך בשיחות הגרעין בווינה, כשהעדיפות העליונה היא הסרת העיצומים. הוא גם הזהיר שאיראן לעולם לא תוותר על הישגיה הגרעיניים.

קודם לכן, במהלך ביקור בלבנון, האשים עבדאללהיאן את ארה"ב בעיכוב ההסכם. "אם תהיה ראייה ריאליסטית מצד ארה"ב לגבי המצב, אני מאמין שנראה בקרוב את הולדת הסכם הגרעין". לדבריו, הנושאים התלויים ועומדים קשורים להסרת הסנקציות.

"אנו מאמינים שעל ארה"ב לנוע במסלול הנכון במקום לבזבז זמן. אנו מוכנים להסכם חזק וארוך טווח בתנאי שלא יחצה את הקווים האדומים של איראן", אמר. 

סגן שרת הכלכלה והתעשייה ח"כ יאיר גולן אמר במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע כי על ישראל להימנע מתקיפת מתקני הגרעין באיראן, וכי עליה להסתפק בהסכם הגרעין עם המעצמות: "זה לא הסיפור של הגרעין העיראקי ב־81 וזה לא הגרעין הסורי 87, זו מדינה שיש לה תשתית גרעינית מפותחת כבר בהמון אתרים", הסביר גולן.

"לא אכנס לכל הפירוט. זה לא זבנג וגמרנו. ולכן ישראל חייבת לעבוד עם המעצמות. היא לא יכולה לעשות את זה לבד. היא חייבת להגיע להסכם שגם אם בסוף ניתן לו את הכותרת 'הסכם רע', הוא יהיה הכי טוב מבחינת ישראל".