הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה-32: שיחות המשא ומתן בין מוסקבה לקייב יחודשו מחר (שני) בטורקיה, כך מסר מנהל המשא ומתן מטעם ממשלת אוקראינה. 

בתוך כך, דובר נשיא טורקיה ארדואן אמר כי מדינתו תומכת באחדות ובריבונות של אוקראינה. הדובר, איברהים קאלין, אמר לרשת אל-ג'זירה כי המלחמה איננה מוצדקת אך יש לשמור על ערוצי תקשורת עם רוסיה פתוחים. "טורקיה מנסה לסיים את המלחמה באוקראינה באמצעות דיאלוג עם מוסקבה וקייב", הוסיף.

המלחמה באוקראינה: נזק רב במריופול הנצורה בעקבות ההפגזות מצד הרוסים (צילום: רויטרס)

במקביל, הלחימה על אדמת אוקראינה נמשכת, כאשר הנשיא וולודימיר זלנסקי האשים את המערב בחוסר אומץ בזמן שארצו נלחמת להדוף את הכוחות של רוסיה, בעוד הוא מגיש תחינה נסערת למטוסי קרב וטנקים.

זלנסקי מתח ביקורת על ה"פינג פונג" של המערב בנושא מסירת המטוסים וכלי נשק אחרים בזמן שההתקפות הרוסיות הורגות אזרחים. כמו כן, היועץ לנשיא זלנסקי אמר היום כי הכוחות האוקראינים מפעילים פעולות התקפיות קטנות בעוד הצבא הרוסי מנסה לכתר את כוחותיו במזרח המדינה.

הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום: רויטרס)
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום: רויטרס)
 

לצד זאת, ראש המודיעין האוקראיני, קירילו בודנוב, טען כי רוסיה מנסה לפצל את אוקראינה לשתי מדינות נפרדות, מאחר וזו לא הצליחה לכבוש את המדינה כפי שקיוותה. "למעשה, זהו ניסיון ליצור צפון ודרום קוריאה באוקראינה", כך הבהיר. כמו כן, הוא צופה כי מלחמת הגרילה במדינתו תחל בקרוב, באזורים אותם רוסיה כבשה.