מלמת רוסיה-אוקראינהבצל המשך הפלישה הרוסית וההפצצות הכבדות במוקדים רבים במדינה, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הצהיר אמש כי ולדימיר פוטין "לא יכול להישאר בשלטון". זאת, לאור הדיווחים כי רוסיה עלולה להשתמש בנשק גרעיני כנגד אוקראינה. בעקבות כך, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, התראיין לרשת PBS האמריקאית והדגיש: "המבצע אינו מקנה לנו סיבה להשתמש בנשק גרעיני".

דובר הקרמלין: רוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק במקרה של "איום על קיומי" (צילום: רויטרס, 'PBS NEWSHOUR')

בפתח הראיון, התייחס פסקוב להתקדמות הצבא הרוסי באוקראינה ולדיווחים כי רוסיה תשתמש בנשק גרעיני: "אין לנו ספק שכל המטרות של המבצע הצבאי המיוחד שלנו באוקראינה יושלמו. יש לנו תפיסה ביטחונית שקובעת בצור המאוד ברורה שרק כשיש איום על קיומה של ארצנו, אנחנו יכולים להשתמש בנשק גרעיני כדי לחסל את האיום".

לאחר מכן, נשאל לגבי החקירה שנפתחה כנגד רוסיה בבית הדין הבינלאומי בהאג, לאור החשש מפשעי מלחמה: "איננו מקבלים את הסמכות המשפטית של בית הדין. אנחנו לא הכרנו בזה קודם ולא מקבלים זאת כרגע. לגבי המטרות האזרחיות, צריך לדעת שמרגע תחילת המבצע, לצבא הרוסי הייתה הוראה מאוד נוקשה מהפיקוד, שלא לכוון נשק למטרות אזרחיות, והם אכן הקשיבו לה".

1 במרץ: חבר כוחות הביטחון באוקראינה מרים את מבטו אל חורבות בניין העירייה בחרקוב  (צילום:  Pavel Dorogoy)
1 במרץ: חבר כוחות הביטחון באוקראינה מרים את מבטו אל חורבות בניין העירייה בחרקוב (צילום: Pavel Dorogoy)

"הם לא מפגיזים בתים, הם לא מפגיזים דירות ולא מטרות אזרחיות אחרות. הם רק מפגיזים תשתיות צבאיות, וזה בהקשר של אחת המטרות העיקריות של המבצע - פירוז אוקראינה. מי שהרס את מריופול אלו הגדודים הנאצים בתוך העיר, הם פשוט הורגים את כל מי שרוצה לברוח מהעיר. הגדודים הנאצים האלה משתמשים בדירות כמקלט עבור החמושים, זה לא הצבא הרוסי", הוסיף פסקוב.

בהמשך, נשאל פסקוב על הגז הרוסי, ועל החשש כי מדינות המערב יפסיקו לרכוש ממנה אנרגיה: "ארה"ב, קנדה ואוסטרליה הכריזו על מלחמת מסחר נגדנו, כולל נגד הנכסים שלנו, הכספים והמערכת הפיננסית שלנו. עלינו להתאים את עצמנו למציאות החדשה".

בסיום, אמר פסקוב כי הוא "מודאג מכוחות נאט"ו הקרובים לגבול הרוסי". לדבריו, "היינו מספיק חכמים כדי להבין זאת לפני המבצע. אנו משוכנעים עמוקות שנאט"ו אינו ארגון של שיתוף פעולה ושל ביטחון, אלא של מלחמה".