שר התקשורת, יועז הנדל, שוחח היום (חמישי) עם להב הרקוב, עורכת בכירה ופרשנית פוליטית, בוועידת לונדון של קבוצת הג'רוזלם פוסט בשיתוף UK Israel Business, הנערכת במועדון הכדורגל טוטנהאם בלונדון. הנדל התייחס לגל הטרור הנוכחי והדגיש: "צריך לנקוט צעדים חריפים נגד הטרור - שום מחויבות פוליטית לא תמנע מאיתנו להגן על ישראל". 

במהלך דבריו פירט הנדל את הצעדים שיש לעשות לדעתו על מנת להילחם בגל הטרור הנוכחי: "יש מיעוט בחברה הערבית שמשתמש בנשק לא חוקי, ואנחנו צריכים לאסוף אותם. צריך לעשות כל מה שצריך כדי לאסוף אותם. לשלוח כוחות, לגייס אנשים, כל מה שצריך, זה ייקח המון זמן, אבל צריך לעשות זאת, לאסוף נשק לא חוקי מהקיצוניים ולשלב את הרוב בחברה הישראלית".

"בנוסף, צריך לבנות מחדש את גדר המערכת שנבנתה לאחר האינתיפאדה השנייה. אנחנו רואים שב"חים שנכנסים לישראל. אם אנחנו רוצים להגדיל את מספר העובדים הפלסטינים, אנחנו צריכים לעשות זאת בדרך חוקית ולא על ידי חורים בגדר".

הנדל הדגיש: "אנחנו צריכים להבין גם שהאתגר הזה לא ייעלם. אם לא נגייס עוד כוחות וניכנס לכפרים הערבים כדי לאסוף את הנשק, לא נוכל לעצור את גל הטרור הזה. אני מנסה לעודד את הממשלה לעשות זאת. לא אשתוק בנוגע למה שקשור לנושאים האלה. שום מחויבות פוליטית לא תמנע מאיתנו להגן על ישראל".

הנדל הוסיף ואמר כי "לצערי כבר 100 שנה אנחנו מכירים טרור, וכל עוד ישראל קיימת לצערי נמשיך לראות פונדמנטליסטים צעירים. אנחנו מבינים היום שזה הפך לבעיה בישראל עצמה. אחד הדברים שאנחנו מנסים לעשות הוא לשים אחריות על פלטפורמות המדיה החברתית. הפוקוס עכשיו הוא - איך מנתחים ומאתרים מחבלים שמתכננים פיגוע? צריך למצוא איזון בין חופש הביטוי והיכולת לעצור פיגועי טרור".

לגבי התקשורת הממוסדת סיפר הנדל: "ביקשתי מהם להגביל סרטונים קצרים של חומרים קיצוניים. אני יודע שאתה לא יכול לעצור את האינטרנט, אבל הפלטפורמות צריכות לשאת באחריות מסוימת. זה נכון לגבי שידורים, עיתונות זרה, פייסבוק. במאי האחרון ראינו כיצד סרטונים ב-TikTok של בני נוער ערבים תוקפים חרדים עוררו השראה ליותר לעשות זאת".