מלחמת רוסיה אוקראינה - הפלישה הרוסית בנסיגה? המודיעין הבריטי מסר הבוקר (שבת) כי הכוחות האוקראינים ממשיכים להתקדם בעקבות נסיגת הרוסים מאזור קייב.

כמו כן, דווח כי הכוחות הרוסים נסוגו מנמל התעופה הוסטומל הסמוך לבירה, שהיה מוקד לחימה מאז יומה הראשון של הפלישה. "במזרח המדינה, האוקראינים השיגו שליטה על נתיב מפתח במזרח חרקוב לאחר קרבות קשים", הוסיף המשרד.

תמונת לווין שמראה כי  כוחות רוסים נסוגו מנמל התעופה אנטונוב, מחוץ לקייב (צילום: רויטרס)
תמונת לווין שמראה כי כוחות רוסים נסוגו מנמל התעופה אנטונוב, מחוץ לקייב (צילום: רויטרס)

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אישר את הדברים כשטען כי כשחיילים רוסים נעים "לאט אך באופן בולט מצפון המדינה". הוא הוסיף כי "אנחנו מתקדמים קדימה. נעים בזהירות. וגם כל מי שחוזר לאזור הזה צריך להיזהר מאוד. עדיין אי אפשר לחזור לחיים הרגילים כפי שהיו. גם באזורים שאנחנו חוזרים אחרי הלחימה. חכו עד שתוכלו להיות בטוחים שהפגזה חדשה היא בלתי אפשרית".

עוד הדגיש זלנסקי כי במזרח המדינה ההכנות בעיצומן לתקיפות רוסיות נוספות באזור דונבאס וחרקוב. "המצב נותר קשה ביותר, הצבאות הרוסיים מצטברים בדונבאס, בכיוון חרקוב. הם מתכוננים למכות חזקות חדשות. אנחנו מתכוננים להגנה פעילה עוד יותר", אמר.

זלנסקי התייחס גם לשיחה שניהל עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בה דנו במצב ההומניטרי בעיר הנמל הדרומית הנצורה מריופול. "לאירופה אין זכות להגיב בשתיקה למה שקורה במריופול שלנו. כל העולם חייב להגיב לאסון ההומניטרי הזה", תקף זלנסקי. 

הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום: רויטרס)
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום: רויטרס)

במקביל לכך, ארצות הברית תעניק 300 מיליון דולר נוספים לסיוע ביטחוני לאוקראינה, כך הודיע הפנטגון. מאז תחילת הפלישה הרוסית למדינה התחייבה המעצמה ליותר מ-2.3 מיליארד דולר. החבילה החדשה כוללת: מזל"טים, מערכות נגד מזל"טים, רכבים משוריינים, ציוד לראיית לילה ותחמושת.

המענק הנוסף מגיע בעקבות בקשתה של אוקראינה לנשק מתקדם יותר ממדינות המערב. אלא שארה"ב לא נעתרה לכמה מהבקשות הגדולות ביותר, כמו מטוסים. ההצהרה על סיוע ביטחוני היא חריגה יוצאת דופן מנוהג העבר, שבו הפנטגון והממשל היו דיסקרטיים לגבי הציוד שסופק. הפעם, הפנטגון הציג בפירוט מסוים את המערכות והציוד שתקבל אוקראינה.