הסכם הגרעין: רשת "אל-מיאדין" הלבנונית פרסמה היום (ראשון) כי שר החוץ האיראני, אמיר עבדאללהיאן, הצהיר כי שיחות המשא ומתן בווינה מתקרבות לסיומן, וכי החתימה קרובה מתמיד.

בשיחה שנערכה בין שר החוץ האיראני למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הסכים האחרון כי השיחות בווינה אכן מתקדמות באופן חיובי. עבדללהיאן אמר כי "אנחנו קרובים להסכם בווינה, העברנו את ההצעות שלנו בנושאים הנותרים במשא ומתן לצד האמריקאי, באמצעות נציגי המשא ומתן האירופים. הכדור נמצא כעת במגרש של ארה"ב".

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, אישר את הדיווח לפני מספר ימים. לה דריאן אמר כי "יש מסמך מוכן לדיון בנוגע לגרעין האיראני. אנו עומדים בפני מסמך מסוכם שיתאים לכלל הצדדים במשא ומתן".

שיחות להצלת הסכם הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות להצלת הסכם הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)

שר החוץ האיראני ומזכ"ל האו"ם שוחחו גם בנושא שביתת הנשק בתימן, בה הביע עבדאלליהאן את נחת רוחו מאימוץ הפסק האש במדינה. כמו כן הוא שיבח את תפקידו של מזכ"ל האו"ם ואמר: "הגיע הזמן לנקוט צעדים בסיסיים ואמיצים בהקשר של כינון השלום והבטחת היציבות בתימן". גוטרש אמר כי "שביתת הנשק בתימן היא הצלחה משותפת וניצחון שהושג בזכות כל אחד מהצדדים".

כזכור, אתמול נכנסה לתוקף הפסקת האש בין הקואליציה הסעודית לממשלת תימן. שליח האו"ם בתימן, הנס גרונדברג, הודיע ​​כי "תחת הפסקת אש זו, כל הפעולות הצבאיות ההתקפיות, ביבשה, באוויר ובים, ייפסקו". אך עם זאת, מקור צבאי בצנעא האשים היום את הקואליציה הסעודית כי הפרה את שביתת הנשק בתימן.