מלחמת רוסיה אוקראינה: ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, קרא היום (שני) להקמת ועדה בינלאומית של מומחים שתחקור פשעים של רצח עם באוקראינה והצהיר כי "לאף אחד כבר אין ספק שאנחנו מתמודדים עם רוע טהור". הוא פנה לנשיא צרפת מקרון בשל שיחותיו עם פוטין ותהה: "בפושעים צריך להילחם, האם היית נושא ונותן עם היטלר ועם סטלין?".

כמו כן, מורבייצקי גם האשים שגרמניה היא שבולמת הטלת סנקציות תקיפות נגד רוסיה, וכי הקנצלר שולץ פועל לפי האינטרסים של אנשי עסקים גרמניים. הוא גם יצא נגד הקנצלרית לשעבר מרקל על שתיקתה מתחילת המלחמה. "המדיניות של גרמניה בשנים האחרונות היא שנתנה את הכוח לרוסיה בשל המונופול על מכירת חומרי גלם".

גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: REUTERS/Zohra Bensemra)
גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: REUTERS/Zohra Bensemra)

כאמור, דבריו של ראש ממשלת פולין מגיעים לאחר הדיווחים והמראות הקשים מהעיירה בוצ'ה שליד קייב, ובהם תמונות של גופות המפוזרות בכל רחבי העיר. התובעת הכללית באוקראינה הודיעה כי נמצאו עד כה 410 גופות. בנוסף מתחילת הפלישה נהרגו עד כה 158 ילדים.

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר כי רוסיה מבצעת רצח עם במדינתו: "זהו טיהור של האומה כולה ואנשיה, אנו אזרחי אוקראינה ואיננו רוצים להיות כפופים לרוסיה, זו הסיבה בגינה אנו מושמדים".

לעומת זאת, ברוסיה תקפו את ההאשמות המערב כלפי הטבח בעיירה בוצ'ה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי "המצב בעיירה בוצ'ה מבוים ומופץ ברשתות החברתיות במערב". כמו כן, החוקר הראשי של רוסיה הורה על בדיקה רשמית של מה שהוא כינה "פרובוקציה" אוקראינית. 

בנוסף, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב גינה את הערותיו של מנהיג מפלגת השלטון בפולין, שטען כי "ורשה תהיה פתוחה להחזיק נשק גרעיני אמריקאי על אדמתה ותברך על עלייה של 50% במספר החיילים האמריקאים באירופה". דובר הקרמלין אמר כי מהלך כזה רק יוביל להגברת המתיחות.