פשעי מלחמה באוקראינה? יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, ויאצ'סלב וולודין, דחה היום (שלישי) את הטענות כנגד המראות הקשים בעיר בוצ'ה, שבפרברי קייב. "התמונות מבוימות לקהל המערבי", אמר.

"וושינגטון ובריסל הם התסריטאים והבמאים וקייב הם השחקנים", תקף וולודין. "זו פרובוקציה שמטרתה להכפיש את רוסיה. אין עובדות - רק שקרים". 

גם בן בריתו של נשיא רוסיה טען כי התמונות מבוצ'ה זויפו כחלק מפרופגנדה נגד רוסיה. "מדובר בזיופים הלקוחים מהדמיון הציני של המחאה האוקראינית", כך אמר דמטרי מדבדב, שכיהן כנשיא רוסיה בין השנים 2008-2012 ומכהן כעת כסגן מזכירו של ראש מועצת ביטחון המדינה. "התמונות 'נרקחו' בעבור סכומי כסף אדירים", הוסיף.

גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)
גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)

בתוך כך, נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, אמר כי הטבח בבוצ'ה מוכיח כי הביטוי "דה-נאציפיקציה" בו הרבו להשתמש הרוסים מאז הפלישה, חל יותר על רוסיה מאשר על אוקראינה.

כזכור, התמונות הגרפיות שפורסמו בסוף השבוע, בהן נראו גופות אזרחים שכובות ברחובות, חלקן עם ידיהן כבולות וחלקן עם פצעי ירי בראש, עוררו סערה וזעם ברחבי העולם. בעקבותיהן, משרד החוץ האמריקאי הודיע אמש כי ארצות הברית תומכת בהקמת צוות בינלאומי שיורכב ממספר תובעים שיאספו ראיות וינתחו אותן יחד, נגד רוסיה, כחלק מחקירת החשד לפשעי מלחמה נגד אוקראינה. 

גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)
גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)

רוסיה מצידה טענה כי הרג האזרחים אירע לאחר עזיבות הכוחות הרוסים את העיירה ב-30 במרץ, אלא שניתוח תמונות לווין שפורסמו ב"ניו יורק טיימס" הצליח להפריך את הדברים.

על פי סרטון אחד שצולם על ידי חבר במועצה המקומית ב-2 באפריל, נראו גופות הפזורות באחד מרחובותיה. תמונות הלוויין שסופקו על על ידי Maxar Technologies, מראות כי לפחות 11 מהן נמצאו ברחוב מאז ה-11 במרץ, כאשר רוסיה, לטענתה, כבשה את העיירה.