גרמניה קיבלה אישור מישראל וארצות הברית לרכוש את מערכת ההגנה מפני טילים "חץ 3", כך דווח היום (שלישי) בג'רוזלם פוסט. המחוקקים הגרמנים דחפו בעבר לכך שברלין תרכוש את מערכת כיפת ברזל הישראלית, אך אתמול הודיע ראש חיל האוויר הגרמני, סגן גנרל אינגו גרהרץ, כי המערכת "חץ 3" רלוונטית עבור האיומים הניצבים בפני האומה האירופית. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"כיפת ברזל משמשת עבור איומים לטווח קצר, ויש לנו את היכולת לייצר זאת במדינה", אמר גרהרץ. "ועבור מיירטים גבוהים יותר יש לנו את מערכת הנשק פטריוט אותה נחדש. אך אין לנו מענה לאיומים מטווח של 15 ק"מ, זו הסיבה שאנו מתעניינים במערכת זו".

רכישת המערכת, שנדחפה על ידי הקנצלר אולף שולץ, "מתחילה באישור של ישראל וארה"ב וקיבלנו אותו", הסביר גרהרץ. "הם נתנו לנו את האישור שאנחנו יכולים לשתף פעולה בנושא. אבל, אנחנו עדיין צריכים לדבר על הפרטים".

אם גרמניה תרכוש את המערכת, תהיה זו הפעם הראשונה ש"חץ 3", אחת ממערכות ההגנה האווירית המתקדמות בישראל המסוגלת ליירט טילים בליסטיים בגבהים של למעלה מ-100 ק"מ ועם טווח מדווח של עד 2,400 ק"מ, נמכרה לארץ אחרת.

הניסוי המוצלח בחץ 3. קרדיט: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

ההתחמשות באירופה מתרחשת על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, ולאחר שרוסיה הציבה טילי איסקנדר, טיל בליסטי לטווח קצר, במקומות שיכולים להגיע לערים אירופיות רבות כמו ברלין. הטילים, ששימשו באוקראינה, טסים גבוה מכדי שיושמדו על ידי מערכות הגנה אוויריות קונבנציונליות.

"על כולנו להכין את עצמנו לעובדה שיש לנו שכנה שמוכנה כרגע להשתמש בכוח כדי לעמוד על האינטרסים שלה. זו הסיבה שאנחנו צריכים לעבוד יחד כדי לוודא שזה לא יקרה", אמר שולץ בראיון לטלוויזיה הגרמנית בשבוע שעבר.

בעקבות הפלישה, גרמניה הגדילה את תקציב ההגנה שלה ל-2% מהתמ"ג ואמרה כי תקים קרן מיוחדת של 100 מיליארד אירו כדי לשדרג במהירות את הכוחות המזוינים שלה.