גזר דין מוות הוטל היום (שלישי) על פידא כיואן, ישראלית בת 43 תושבת חיפה, שנתפסה עם חצי ק"ג קוקאין באבו דאבי. משרד החוץ מסר כי הוא מכיר את המקרה ומטפל באמצעות המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי ונציגויות ישראל במדינה.

כיואן, בעלת סטודיו לצילום, נסעה לפני שנה לאבו דאבי בעקבות הזמנה של מכר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה בתחום הגרפיקה. כשבוע לאחר הגעתה, התבצע בדירה חיפוש ונמצאו כמויות של קוקאין למסחר.

עד היום הוחזקה במאסר באמירויות ויוצגה על ידי עורך דין מקומי והיא נשפטה לעונש מוות לפני כמה ימים בפני הערכאה הראשונה וכעת הוגש ערעור בניסיון להפחית את העונש. רשויות החוק באמירויות רואות בעבירות סמים מהקשות במעלה ונוהגות להחמיר ברף הענישה ומרבות לפסוק גזר דין מוות בעבירות אלה.

עו"ד זיו אגמון, מומחה למשפט באיחוד האמירויות אמר כי "המשפחה יצרה קשר עם משרדנו שבדובאי וכעת אנחנו בוחנים יחד עם המשפחה את המשך הערעור המשפטי, בתקווה שבית המשפט לערעורים יחוס על חייה". אגמון הוסיף כי בתקופה האחרונה משרדו עד לעלייה ניכרת של ישראלים שמסתבכים עם רשויות החוק באיחוד האמירויות ופרט בתחום הסמים.

עורכת הדין תמי אולמן המייצגת אותה אמרה לוואלה! כי משרדה בתיאום משרד עורכי דין מקומי באיחוד האמירויות שוקד על הגשת ערעור. "שמענו מהמשפחה את הסיפור קורע הלב והתגייסתי מיד לסייע בביטול גזר הדין ולכל הפחות בהמתקת העונש", אמרה.

בחודש אוקטובר, חליל דסוקי, תושב לוד בן 31, נעצר באמירויות, בחשד למעורבות בסחר בעשרות קילוגרמים של סמים. משטרת דובאי הציגה 500 קילוגרמים של קוקאין בשווי מוערך של 135 מיליון דולר, שנתפסו במבצע המכונה "הסקורפיו", ושדסוקי חשוד במעורבות בניסיון הברחתם. לפי המשטרה, הוא הודה בביצוע העבירה.

משטרת דובאי אף פרסמה סרטון המתעד את המבצע, בו דסוקי נתפס "על חם" כשהגיע ברכב למחסן עם כלי עבודה שנרכשו כדי לפתוח מכולה בה הוסלקה כמות הסם העצומה. לפי משטרת דובאי, דסוקי חשוד כאיש הקשר עם כנופיית סמים בינלאומית, וכן המשטרה פעלה באמצעות מידע מודיעיני שהגיע לידיה. הם לא נקבו בשמו אלא רק מסרו שהוא "ממוצא מזרח תיכוני".