בצל הלחימה באירופה: ארה"ב ביצעה ניסוי מוצלח בשיגור טיל היפרסוני (על קולי) באמצע מרץ, אך שמרה זאת בשקט על מנת להימנע מהסלמה במתיחות עם רוסיה בעוד הנשיא ג'ו ביידן עמד בפני נסיעתו לאירופה, כך דווח היום (שלישי) ב-CNN.

הטיל שוגר ממפיץ B-52 מול החוף המערבי, אמר גורם בהגנה האמריקאית שמעורה בפרטים. לדבריו, הטיל טס מעל 65 אלף רגל ולאורך יותר מ-482 ק"מ בפחות מחמש דקות.

הניסוי נערך ימים ספורים לאחר שרוסיה הודיעה כי השתמשה בנשק דומה במהלך פלישתה לאוקראינה, בטענה כי הוא כוון למחסן תחמושת במערב המדינה. פקידים אמריקאים המעיטו במשמעות השימוש הרוסי בטיל. שר ההגנה לויד אוסטין אמר שהוא לא ראה בזה "עליית מדרגה" לאחר שהרוסים הכריזו על שיגור הטיל.

ביידן עם בכירי הממשל באוקראינה (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ביידן עם בכירי הממשל באוקראינה (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

ימים ספורים לאחר מכן, מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר ש"קשה לדעת מה בדיוק ההצדקה" לשיגור, מכיוון שהוא מכוון למתקן אחסון נייח. הטיל ששיגרה רוסיה הוא מסוג קינז'אל, טיל אוויר-קרקע בליסטי, מדויק, שגא-קולי שפותח על ידי מוסקבה. 

כאמור, בזמן הניסוי בארה"ב, ביידן התכונן לביקור אצל בעלות ברית נאט"ו באירופה, כולל עצירה בפולין שם נפגש עם שר החוץ ושר ההגנה של אוקראינה. משום כך, ארה"ב הקפידה לא לנקוט בצעדים או להצהיר הצהרות שעלולות להסלים שלא לצורך את המתיחות בין וושינגטון למוסקבה.