איראן מגלה סימנים של קוצר רוח לנוכח העיכוב בחתימה על החזרה להסכם הגרעין בתום השיחות עם המעצמות בווינה. בעקבות זאת המשלחת האיראנית מסרבת לחזור לווינה, אלא לצורך חתימה על ההסכם.  לפי הדיווחים, העיכוב בחתימה נובע בעיקר מסירובה של וושינגטון להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. אולם, ההערכה היא כי גם סעיפים נוספים הקשורים להסרת הסנקציות של ארה"ב עדיין לא הובהרו דיין, לדעת האיראנים.

"לא נחכה לנצח לחידוש ההסכם מ־2015", אמר דובר משרד החוץ האיראני סייד חטיבזדה בתדרוך לכתבים בטהרן, והאשים את ארה"ב: "היא האחראית לעצירת שיחות הגרעין. הסכם הוא בהחלט בהישג יד, אבל צריך לחכות שארה"ב תקבל החלטה פוליטית כדי לחדש את ההסכם".

"לא נחזור לווינה לסבב נוסף של המו"מ, אלא כדי לסכם באופן סופי את הסכם הגרעין", הזהיר הדובר האיראני. "לעת עתה, אין לנו עדיין תשובה סופית מוושינגטון. אם הם יענו על השאלות שעדיין תלויות ועומדות, נוכל לצאת לווינה בהקדם". במשרד החוץ האיראני אומרים ששר החוץ חוסיין אמיר עבדולחיאן שוחח בטלפון עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטיירש.

בין שאר הנושאים שוחחו השניים על שיחות הגרעין בווינה. לפי הודעת משרד החוץ האיראני אמר עבדולחיאן שהצדדים קרובים להסכם, וכי הצד האיראני העביר את הצעותיו לצד האמריקאי – בנושאים שטרם נפתרו – באמצעות מתאם השיחות מטעם האיחוד האירופי, שביקר לאחרונה בטהרן. "הכדור עכשיו בידי ארה"ב", אמר השר האיראני.

ועם זאת, בוושינגטון מחזירים את הכדור. דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה: "להערכתנו האחריות מוטלת בבירור על איראן. ארה"ב תיכנס חזרה להסכם, אם הממשל יחליט כי מדובר באינטרס של הביטחון הלאומי.

עם זאת, איראן העלתה כמה נושאים שאין להם דבר עם היישום ההדדי של ההסכם. לכן נעודד אותה להתמקד בעסקה שעליה דנים בווינה ולא לחפש נושאים מחוץ להקשר של השיחות, תוך הטלת האחריות להפסקה בשיחות על אחרים". 

בתוך כך, קבוצת האקרים איראנית, שטענה כי היא שעמדה מאחורי הדלפות מידע על ראש המוסד דדי ברנע, טענה אתמול כי בקרוב תפרסם חומרים נוספים. בפוסט שהופץ בטלגרם טענו אנשי הקבוצה כי המוסד עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות בנשיא קזחסטן קאסים־ג'ומארט טוקאייב, ואמרו שבקרוב הם יפרסמו סרט תיעודי חדש, שחושף את הנוכחות הישראלית בקזחסטן.