ברקע היום ה-42 לפלישה לאוקראינה: עיתון הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום (רביעי) כי האיחוד האירופי הציע להטיל סנקציות ממוקדות נגד שתי בנותיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כך על פי גורמים דיפלומטים המעורים בנושא. 

המהלך הצפוי יהיה הראשון שיתמקד בבני משפחתו של הנשיא, כאשר עד כה הסנקציות היו בעיקרן פוליטיות וכלכליות, שחלקן התמקדו במקורביו של הנשיא שאינם בני משפחתו. גורם בכיר בממשל האמריקאי הוסיף כי ארצות הברית צפויה להכריז על הסנקציות נגד בנותיו של פוטין כבר השבוע. 

בתוך כך, אמש החליטו מדינות רבות באיחוד האירופי על צעד נוסף נגד מוסקבה, כאשר דיווחו כי יגרשו עשרות דיפלומטים רוסים ממדינותיהם. בין המדינות ניתן למצוא את איטליה, דנמרק, ספרד ושוודיה, שיגרשו בסך הכל כ-73 דיפלומטים רוסים. זאת, בצל המשך הפלישה הרוסית והתמונות המזעזעות מהטבח בבוצ'ה. 

כזכור, העולם נסער השבוע נוכח התמונות הקשות שהופצו מהעיירה בוצ'ה, השוכנת סמוך לקייב. גופות נראו מוטלות ברחובות ומשרד ההגנה האוקראיני דיווח על כך שנמצאו יותר מ-400 כאלו, ברחבי העיירה. התמונות הקשות עוררו זעמם של מנהיגים רבים, שקראו לפתוח במהרה בחקירה נגד רוסיה בחשד לפשעי מלחמה, כאשר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אף הבהיר כי יש צורך שזו תתמקד ישירות בפוטין, אותו כינה "פושע מלחמה".