פרשה סבוכה: מנהל מרכז "מוסאווה" ג'עפר פרח מלווה את משפחתה של פידא כיואן, הערבייה הישראלית שנידונה למוות באיחוד האמירויות הערביות לאחר שנתפסה עם חצי קילוגרם של סם קוקאין. הבוקר (רביעי) הוא שוחח על המצב עם ליאת רון בתוכניתה ברדיו צפון 104.5fm.

תחילה הוא סיפר על הרקע למקרה: "בשנה האחרונה הייתה לה הצעת עבודה לפרויקט צילום והפקה של אירועים בדובאי. היא נסעה לשם ושכרו עבורה דירה בדובאי. היא התחילה להתארגן, לנקות את הדירה ולסדר אותה. שבוע אחרי שהגיעה, הייתה פשיטת משטרה על הדירה ונמצא תיק. היא טוענת שהסמים לא שייכים לה, אלא למי ששכר את הדירה. מי שקורא את פסק הדין, רואה שיש פסק דין נגד עוד שני אנשים".

"אני מכיר אותה הרבה שנים, אני לא חושב שגם יש לה כסף לקנות חצי ק"ג קוקאין", הוסיף. "היא עצורה כבר כמעט שנה ובסוף חטפה את גזר הדין הכי קשה שאפשר לחטוף על עבירה כזאת. בין היתר הובטח לה אוף דה רקורד שאם היא תעיד למי שייך הסם, אז עונשה יומתק, אבל מתברר שבסוף שני האחרים קיבלו את העונש הקל". 

קוקאין (צילום: ingimage ASAP)
קוקאין (צילום: ingimage ASAP)

בהמשך טען כי המדינה צריכה לעשות מאמצים גם לעבר מורשעים בעבירות סמים: "מדינת ישראל הושיטה יד לטננבאום, שלפי הפרסומים היה מעורב גם בסמים וגם בנשק וגם היה עם חיזבאללה. כדי להחזיר אותו, ישראל הייתה מוכנה גם לבצע חילופי שבויים".