הפלישה הרוסית לאוקראינה: המטרה ארוכת הטווח של מוסקבה היא לכבוש את כל שטחה של אוקראינה, כך אמרה היום (חמישי) סגנית שר ההגנה האוקראיני, חנה מילר. זאת, למרות ההתמקדות בלחימה במזרח המדינה לטווח הקצר. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לדבריה, הכוחות הרוסים קונים את זמנם באוקראינה, בעוד מוסקבה מגבירה את פעולות המודיעין שלה ולומדת כיצד להילחם בצורה הטובה ביותר בחיילים האוקראינים.

גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)
גופות ברחובות בושה, אוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)

במקביל, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, כינה את ההתקפות המדווחות של כוחות חמושים רוסים על אזרחים באוקראינה "טבח שיטתי" של חפים מפשע. "אני חושב שאנשים שמסתכלים על מה שקורה באוקראינה יכולים לראות שזה סוג של טבח שיטתי של אנשים חפים מפשע", אמר ג'ונסון.

כזכור, אתמול הרשויות באוקראינה קראו לתושבי מזרח המדינה "להתפנות בהקדם מן האזור", בצל החשש מתקיפה מאסיבית של הצבא הרוסי בחבל דונבאס. סגנית ראש הממשלה האוקראיני, אירינה ורשצ'וק, מסרה כי "קוראים לאזרחים להקדים ולעזוב את האזור על מנת שהפינויים יתבצעו באופן מאורגן. מי שלא מתפנה, מסתכן במוות".

כמו כן, גורמים אוקראינים מסרו כי קרבות קשים מתנהלים במזרח המדינה, כאשר המושל הצבאי של מחוז לוהנסק, הצטרף לקריאה של סגנית ראש הממשלה וקרא גם הוא לאזרחים להתפנות באופן מיידי. הקריאה מגיעה על רקע 11 מסדרונות הומניטריים שפעלו בימים האחרונים בהסכמה דו צדדית של רוסיה ואוקראינה.