החוקרים בחנו את אתר המאובנים טאניס שבדקוטה הצפונית, שהתגלה לפני כ-12 שנה ומאז נמצאו בו מאובנים של דגים קדומים. ההערכות הן כי שהמקום נפגע כאשר אסטרואיד בגודל של 12 ק"מ פגע בכדור הארץ לפני 66 מיליון שנה. האסטרואיד נחת במפרץ מקסיקו וגרם לגלי ענק ולרעידות אדמה שהגיעו גם לאזור טאניס, מרחק של כ-3,000 ק"מ. צפו בדיווח של World News: 

מסע החפירות, שיוצג בסרט של סר דיוויד אטנבורו בבי-בי-סי בשבוע הבא, איתר מאובן של צב שיתד עץ תקועה בתוכו, שרידים של יונקים קטנים, עור של דינוזאור טריצרטופס, עובר של דינוזאור מעופף בתוך הביצה ודגים עם חלקיקים שתקועים בתוכם ולפי ההערכות היו חלק משרידי הפיצוץ של האסטרואיד.

דיוויד אטנבורו (צילום: רויטרס)
דיוויד אטנבורו (צילום: רויטרס)

"יש לנו כל כך הרבה פרטים באתר הזה שמספרים לנו מה התרחש רגע אחרי רגע, זה כמו לראות את זה בסרט", הסביר מוביל המחקר, רוברט דה פלמה מאוניברסיטת מנצ'סטר. "אתה מביט על טור הסלעים, על המאובנים, וזה מחזיר אותך לאותו היום".

הממצא הבולט ביותר הוא רגל שמורה של דינוזאור שעדיין יש עליה סימני עור והחוקרים מעריכים כי הדינוזאור מת באותו יום גורלי. גם פרופ' פול בארט מהמוזיאון להיסטוריה של הטבע בלונדון, שבחן את השרידים עבור התוכנית, ציין כי ככל הנראה מדובר בדינוזאור שמת באופן מיידי. "זה תסקילוזאורוס. זו קבוצה שעד כה לא היה לנו תיעוד איך העור שלה נראה, וזה מעיד שהחיות האלה נראו כמו לטאות. לא היו להן נוצות כמו אוכלי הבשר", הסביר. "זה נראה כמו חיה שהרגל שלה פשוט נקרעה במהירות. אין סימנים למחלה, אין סימני נשיכה".

עם זאת, פרופ' סטיב ברוסט, שגם בדק את הממצאים, הזהיר כי ייתכן שהחיות מתו בשלב מוקדם יותר ולאחר מכן השרידים השתלבו בתוצאות של פגיעת האסטרואיד. "יש יותר מדי ראיות נסיבתיות שלא הוצגו בפני המושבעים", אמר. "אבל האם זה משנה אם הם מתו באותו יום או שנים לפני כן? הגילוי של הביצה עם עובר בתוכה הוא נדיר מאד, אין דבר כזה בצפון אמריקה. לא הכל קשור לאסטרואיד".