רמטכ"ל צבא ארצות הברית מארק מילי הביע היום (חמישי) התנגדות להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב. את הדברים אמר מילי לוועדת "הכוחות המזויינים של הסנאט של ארצות הברית". "אני מאמין שכוח משמרות המהפכה הוא ארגון טרור ואני לא תומך בהוצאתם מהרשימה", אמר מילי.

דבריו של הרמטכ"ל האמריקאי מגיעים לאחר דיווחים לפיהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוקל את המהלך, על מנת לקדם את שיחות הגרעין בין איראן לארה"ב. על פי הדיווח המקורי, ביידן ציפה לקבל בתמורה התחייבות פומבית מאיראן, לפיה היא תשאף לצמצום ההסלמה במזרח התיכון.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הגיבו נגד ההצעה ומסרו בחודש שעבר כי "משמרות המהפכה הם ארגון טרור שרצח אלפי אנשים, כולל אמריקנים. אנחנו מתקשים להאמין שארה"ב תסיר את הגדרתו כארגון טרור".

השניים הסבירו בהרחבה את עמדתם ואמרו כי "משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק. משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה. הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים".