על רקע הדיווחים כי ארה"ב שוקלת להסיר את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור, גורמים במחלקת המדינה מסרו אתמול כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, עדיין מאמין כי כוח קודס, הכוחות המיוחדות של משמרות המהפכה, הוא ארגון הטרור.

במסיבת עיתונאים שנערכה הלילה (בין שישי לשבת), סגנית דוברת מחלקת המדינה, ג'לינה פורטר, אמרה כי "הנשיא ביידן רואה בכוח קודס כארגון טרור, ומעבר לכך אנחנו לא מתכוונים להגיב על נושאים הקשורים לשיחות הגרעין". זאת, על רקע הדיווחים כי הסכם הגרעין יכלול הסרה של משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור.

דבריה של פורטר מגיעים על רקע אמירותיו של הגנרל מארק מילי, שאמר מוקדם יותר השבוע בוועדת "הכוחות המזויינים של הסנטאט של ארה"ב" כי הוא מתנגד להסרת משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור. כמו כן, מילי הביע את דעתו כי כוח קודס הוא ארגון טרור מסוכן. 

משמרות המהפכה  (צילום: רויטרס)
משמרות המהפכה (צילום: רויטרס)

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד הגיבו נגד ההצעה ומסרו בחודש שעבר כי "משמרות המהפכה הם ארגון טרור שרצח אלפי אנשים, כולל אמריקנים. אנחנו מתקשים להאמין שארה"ב תסיר את הגדרתו כארגון טרור".

השניים הסבירו בהרחבה את עמדתם ואמרו כי "משמרות המהפכה האיראניים הם החיזבאללה בלבנון, הם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, הם הח'ותים בתימן, הם המיליציות בעיראק. משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה. הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים".