הפלישה הרוסית לאוקראינה: נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נפגש היום (שבת) עם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בקייב. "ראש הממשלה נסע לאוקראינה להיפגש עם זלנסקי באופן אישי על מנת להפגין סולדיריות", נמסר מטעמו של ג'ונסון. 

עוד הוסיפו בלשכת ראש הממשלה הבריטי כי השניים דנו בתמיכה ארוכת הטווח של בריטניה באוקראינה וג'ונסון יקבע חבילה חדשה של סיוע כספי וצבאי.

בוריס ג'ונסון נפגש עם וולדימיר זלנסקי בקייב (צילום: רויטרס)
בוריס ג'ונסון נפגש עם וולדימיר זלנסקי בקייב (צילום: רויטרס)

כמו כן, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, ביקרה גם היא באוקראינה ובתוך כך בעיירה בוצ'ה. "אין מילים לתאר את הזוועה שראיתי שם, הפנים המכוערות של צבא פוטין המטיל אימה על אנשים", אמרה לאחר הביקור. 

"יש לי כל כך הרבה הערצה לחברינו האוקראינים האמיצים שנלחמים נגד זה. הם נלחמים במלחמה שלנו. זה המאבק שלנו שהם נמצאים בו, כי לא רק אוקראינה נלחמת על ריבונותה ושלמותה, אלא הם גם נלחמים על השאלה אם האנושות תנצח, או שמא הרס מתועב יהיה התוצאה", הצהירה.

נשיא אוקראינה זלנסקי ונשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין (צילום: רויטרס)
נשיא אוקראינה זלנסקי ונשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין (צילום: רויטרס)

במקביל לכך, קנצלר גרמניה אולף שולץ תקף את מבצעי הרג האזרחים בעיירה בוצ'ה וטען כי הם "אשמים בפשעי מלחמה וחייבים להטיל עליהם דין וחשבון". 

בריטניה: "פוטין כבר הפסיד באוקראינה במובנים רבים" (רויטרס)

"זה משהו שאנחנו לא יכולים לשכוח, איננו יכולים להתעלם מכך שמדובר בפשע. אלו פשעי מלחמה שלא נקבל", הוסיף. עוד אמר כי גרמניה תספק לאוקראינה נשק הגנתי. 

לצד הגינוי מצד מדינות המערב, הלחימה באוקראינה נמשכת כאשר הפרלמנט עדכן כי לפחות 176 ילדים נהרגו ויותר מ-324 נפצעו כתוצאה מהתקיפות הרוסיות.