נשיא צרפת עמנואל מקרון ומארין לה פן יתמודדו בסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת ב-24 באפריל, זאת לאחר שעברו את הסיבוב הראשון, כך עולה מתוצאות הראשונות של המדגמים היום (ראשון). לפי הסקרים, הנשיא השיג 28.6% מהקולות ולה פן זכתה ב-24.4%. מועמד הימין הקיצוני והיהודי אריק זמור, שנחשב עד לאחרונה כאחת ההבטחות הגדולות של הבחירות, השתרך מאחורה עם 6.8%. הבוחרים.


בימים האחרונים הצטמצם באופן דרמטי הפער בסקרים בין שני המובילים במרוץ, הנשיא המכהן עמנואל מקרון ומנהיגת האיחוד הלאומי בימין הקיצוני מרין לה פן. במחנהו של מקרון הזהירו מסכנה של מהפך שלטוני, שיוביל את צרפת, לדבריהם, "לכיוון של אוטוקרטיה במדינה". מקורביו של מקרון מדגישים כי אף שלה פן דאגה למתן את מסריה, עמדותיה הקיצוניות נותרו בעינן.

יוקר המחיה הגואה ומלחמת רוסיה-אוקראינה עמדו בראש העניין הציבורי לקראת הבחירות. התמיכה במקרון קפצה בעקבות הפליש של רוסיה לאוקראינה ומאמצי התיווך שלו. נשיא צרפת ניסה לתווך בהסדרים דיפלומטיים בין קייב למוסקבה וקרא להפסקת אש, ובמקביל דחף את האיחוד האירופי לנקוט בפעולה חזקה נגד הקרמלין.

אולם, המומנטום של מקרון הלך והתפוגג לקראת ההצבעה בסיבוב הראשון, בין היתר בעקבות הלחימה באוקראינה שהעלתה לסדר הציבורי את יוקר המחייה בתחום האנרגיה והזינוק באינפלציה, נושא שלה פן מינפה משמעותית בקמפיין שלה.עוד ב-2017, השניים התמודדו זה עם זה גם בסיבוב האחרון של הבחירות בצרפת, שם ניצח מקרון עם 66.1% מהקולות, בעוד לה פן צברה 33.9%. בסיבוב הראשון ב-2017, מקרון קיבל קצת יותר מ-24% מהקולות ולה-פן 21.3%.