הפלישה הרוסית לאוקראינה: עשרות גופות של אזרחים אוקראינים אותרו בקבר אחים בכפר בוזובה הסמוך לקייב, כך אמר היום (ראשון) פקיד אוקראיני. טאראס דידיך, ראש קהילת דמיטריבקה הכוללת את בוזובה, אמר כי הגופות נמצאו בתעלה ליד תחנת דלק. לדבריו, טרם אושר מספר ההרוגים.

קבר האחים נחשף לאחר שהכוחות הרוסים נסוגו מאזורים בצפון לבירה כדי למקד את התקפתם במזרח המדינה. כאשר במקביל, התקיפות הרוסיות נמשכות. ולנטין רזניצ'נקו, ראש הממשל הצבאי האזורי של דנייפרופטרובסק במזרח אוקראינה, אמר כי מוסקבה ביצעה סדרה של תקיפות ברחבי האזור במהלך 24 השעות האחרונות.

הריסות בפרברי קייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)
הריסות בפרברי קייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)

ההרס באוקראינה (צילום: רויטרס)
ההרס באוקראינה (צילום: רויטרס)

"היו סירנות כמעט כל שעה", אמר רזניצ'נקו. לדבריו, התקיפות על העיר דניפרו הרסו תשתיות וכן, ברובע פבלוהראד, ממזרח לדניפרו, פגעה רקטה במתקן תעשייתי, הרסה את המקום וגרמה לשריפה. לצד זאת, המושל האזרי אישר כי שני בני אדם נהרגו בתקיפות בעיירה דראצ'י שבצפון מזרח חרקוב. 

מעדכון המודיעין הבריטי שפורסם הלילה עולה כי יציאתה של רוסיה מצפון אוקראינה מראה עדויות לכך שהכוחות לא לוחמים בצורה ממוקדת או פרופורציונלית. העדויות כוללות קברי אחים, שימוש קטלני בבני ערובה כמגנים אנושיים וכריית תשתיות אזרחיות, נכתב בעדכון.

"הכוחות הרוסיים ממשיכים להשתמש במטענים כדי לגרום, להוריד את המורל ולהגביל את חופש התנועה של אוקראינה", נכתב. המודיעין הוסיף כי הכוחות "ממשיכים לתקוף תשתיות עם סיכון גבוה לפגיעה נלווית באזרחים, כולל מיכל חומצה חנקתית ברוביז'נה".