קנצלר אוסטריה, קארל ניהאמר, נועד היום (שני) עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במוסקבה. ניהאמר הוא המנהיג הראשון באיחוד האירופי שנפגש עם פוטין מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה

בהצהרה לאחר הפגישה, נאמר כי הדיון עם פוטין היה "מאוד ישיר, פתוח וקשוח. הפגישה לא הייתה ידידותית וקשה". ניהאמר הוסיף כי המסר החשוב ביותר שלו לפוטין היה שהמלחמה באוקראינה חייבת להסתיים כי "במלחמה יש רק מפסידים משני הצדדים". דובר הקנצלר האוסטרי אמר כי הפגישה התקיימה במעונו הרשמי של פוטין.

כלי תקשורת אוסטריים אמרו שהפגישה ערכה כ-90 דקות. דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר ביום כי השיחות התמקדו באוקראינה, אך שני המנהיגים דנו גם בייצוא הגז הרוסי לאירופה. "הנושא המרכזי היה המצב סביב אוקראינה, אבל מצד שני,היו דיונים על גז, מכיוון שהנושא הזה מאוד מאוד רלוונטי לצד האוסטרי", אמר מר פסקוב.

גורמים בממשל האוסטרי אמרו שהפגישה תואמה עם מנהיגי המוסדות של האיחוד האירופי, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ועם קנצלר גרמניה אולף שולץ. דוברת ממשלת גרמניה בירכה על נסיעתו למוסקבה ואמרה שברלין תומכת ביוזמתו הדיפלומטית.

ביום שבת האחרון, נועד ניהאמר עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בקייב. דובר הנשיא האוקראיני מסר כי בפגישה "נדונו מספר נושאים חשובים בנוגע ליחסים הבילטרליים, בנוגע לתמיכה מלאה בחברות העתידית של אוקראינה במשפחת האיחוד האירופי. דנו גם במדיניות סנקציות חזקה נגד רוסיה ובהגדלת הסנקציות".