מלחמת רוסיה אוקראינה: נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, הזהיר היום (שלישי) שהלחימה עלולה להיכנס ל"שלב חדש של טרור" על פי הגדרתו. זאת, על רקע דיווחים לא מאומתים שכוחות הצבא הרוסי השתמשו בנשק כימי בעיר הנצורה מריופול. 

בנוסף, ישנם מספר דיווחים מאוקראינה על כך שכמה אנשים סבלו מתסמינים של הרעלה כימית, כולל כשל נשימתי, לאחר שכוחות רוסים פרסו חומר לא ידוע בעיר נמל במדינה. 

"אנחנו מתייחסים לזה בשיא הרצינות", אמר זלנסקי. למרות שהוא לא אישר התקפה כימית, הוא ציין שבדלנים פרו-רוסים קראו להשתמש בנשק כזה.

מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)
מריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)

בבריטניה ובארה"ב כבר הודיעו כי בעקבות הדיווחים כל אחת מהן תחקור את העניין, כאשר שרת החוץ הבריטית אמרה כי "פוטין והמשטר שלו אחראים אם אכן התבצע שימוש בנשק כזה. בנוסף גורמים בבריטניה הזהירו את רוסיה ואמרו כי "כל האפשרויות יהיו על הפרק כתגובה לשימוש בנשק כימי באוקראינה".

כמו כן, שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר לאחרונה כי "המטרה של המלחמה באוקראינה היא לסיים את השליטה האמריקאית המוחלטת, ואין כרגע כוונה לקיים הפסקת אש כדי לקדם את שיחות השלום". זאת אחרי שבמוסקבה הצהירו כי "המבצע הצבאי המיוחד" נועד לבצע "דה־נאציפיקציה" של אוקראינה והשתלטות על כל אזור דונבאס.