נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי השיחות עם אוקראינה הגיעו למבוי סתום. "הם חרגו מההסכמות שהושגו בשיחות שהתקיימו באיסטנבול", הוסיף, "התיעוד מהעיירה בוצ'ה, הכולל גופות מפוזרות ברחובות - מזויף". הוא האשים את אוקראינה וטען כי היא "מביימת את האירוע הקשה, כדי לפגוע בשיחות השלום, ולהוביל להטלת סנקציות נוספות על רוסיה". דבריו של פוטין צוטטו בתקשורת הרשמית במדינה, שציינה עוד כי אמר: "ההחלטה לפתוח ב'מבצע' באוקראינה היתה נכונה וסיומו תלוי בעוצמת הלחימה".

"שלב חדש של טרור": דיווחים ראשונים באוקראינה על שימוש בנשק כימי

בהמשך הזהיר מפני "גלי הגירה חדשים, שיגיעו בין היתר לשטחי אירופה". הוא הוסיף וכינה את ההתרחשויות באוקראינה - "טרגדיה", הבטיח כי "לא יוסתר מידע על המבצע הצבאי", ומתח ביקורת על וושינגטון מבלי לציין את שמה. "אף מדינה אחת לא תוכל לשלוט בעולם כולו", תקף, "העולם כיום ומרכב יותר משהיה בימי המלחמה הקרה".

עוד ציין הנשיא הרוסי כי "המערב לא מבין שתנאים קשים מאחדים את העם הרוסי", והוא מקווה שהמערב "יהיה סביר" בכל הנוגע לסנקציות, וש'השכל היישר' יגבר שם". פוטין הוסיף לאחר פגישה שקיים עם מקבילו הבלארוסי, אלכסנדר לוקושנקו, כי "המערכת הפיננסית של רוסיה פועלת היטב, והמתקפה הכלכלית הקשה של המערב - נכשלה, אם כי ישנו סיכוי לפגיעה בטווח הבינוני והארוך כתוצאה מהסנקציות". 

שיחות המשא ומתן בטורקיה בין רוסיה לאוקראינה, ארכיון  (צילום: Handout via REUTERS)
שיחות המשא ומתן בטורקיה בין רוסיה לאוקראינה, ארכיון (צילום: Handout via REUTERS)

כזכור, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הצהיר אתמול כי המטרה של המלחמה באוקראינה היא "לסיים את השליטה האמריקאית המוחלטת", והדגיש כי אין כוונה לקיים הפסקת אש כדי לקדם את שיחות השלום.

אחרי שבמוסקבה הצהירו כי "המבצע הצבאי המיוחד" נועד לבצע "דה־נאציפיקציה" של אוקראינה והשתלטות על כל אזור דונבאס, הוסיף אתמול לברוב מטרה נוספת. "המבצע שלנו נועד לשים קץ להתרחבות הבלתי מוגבלת ולמסלול הבלתי מוגבל של ארה"ב ומדינות מערביות נוספות תחתיה לשליטה מוחלטת בזירה הבינלאומית", אמר בראיון לטלוויזיה הממלכתית.